عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم از رشد آثار و اشعار آفت زده طی سالهای اخیر انتقاد و خواستار اصلاح وضع موجود شد.
عقیق:استاد محمدعلی مجاهدی در هفتمین سوگواره شعر عاشورایی که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، از آیت الله مکارم شیرازی به عنوان یک مرجع بیداردل و راهگشا و شیعه پرور جهان تشیع یاد کرد و گفت: رهنمودهای کلیدی این مرجع تقلید برای ما درس آموز بوده و خواهد بود.
این شاعر شعر آئینی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی نخل برومند شعر آئینی به ویژه شعر عاشورایی بسیار بالیده و شاخ و برگ‌های آن در فضا پراکنده شده ولی گاهی با آثاری مواجه می‌شویم که آفت زده هستند.
مسئول دبیرخانه شعر آئینی کشور، این اشعار در محافل حسینی و مجالسی که مربوط به اهل بیت(ع) است مجال عرض اندام پیدا می‌کنند و شور و شعور و حماسه‌ای که در فرهنگ عاشورا موج می‌زند را تحت الشعاع قرار می‌دهند.
مجاهدی با بیان اینکه دو نگاه به فرهنگ عاشورا هست؛ یکی نگاه ذلت آمیز و دیگری نگاه عزت آمیز، تأکید کرد: شعر هنر خوبی است ولی تاجر شعر شدن معضل را حل نمی‌کند.
رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم در پایان یک قطعه شعر با مضمون انتقاد از صاحبان آثار آفت زده در عرصه شعر آئینی قرائت کرد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
سلام
لطفا از خودتان به ديگران لقب اعطا نكنيد
اقاي مجاهدي زحمت زيادي براي شعر اييني معاصر كشيده اما لقب پدر شعر اييني لقب بزرگي ست
پدر شعر اييني در چه زباني؟ فارسي يا عربي يا اردو يا تركي يا ....؟
پدر شعر اييني در چه عصري؟ عصر حاضر يا تمام دوران؟

اگر منظورتان شعر اييني فارسي در عصر حاضر است باز هم كساني چون حسان و سازگار و مويد و مرحوم خوشدل و مرحوم ژوليده، سزاوارتر از ايشانند

لطفا نظرم را منتشر كنيد و از سانسور بپرهيزيد
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین