عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
عامل سازمان انتقال خون در همايش مسوولان واحدهاي برنامه ريزي جذب و فراخوان اهداكنندگان ادارات كل انتقال خون كشور با اشاره به شعار سازمان براي ماه محرم سال جاري با عنوان «نذر خون؛ تصميم آگاهانه، اهداي مسئولانه»، تاكيد كرد: بايد با برنامه ريزي براي نوبت دهي نذر خون در ايام محرم، اهداي خون هيجاني به سمت اهداي خون با برنامه هدايت شود.
عقیق:دكتر پور فتح اله گفت: سازمان انتقال خون آمادگي دارد تامين پلاسماي مورد نياز كشور را به طور كامل برعهده بگيرد و از بخش خصوصي در صنعت پلاسما براي ورود به صنعت پلاسما و ايجاد پالايشگاه پلاسما حمايت و تضمين لازم را براي تامين پلاسما به عنوان ماده خام فراهم نمايد.
وي افزود: سازمان انتقال خون هم اكنون 170 هزار ليتر پلاسما را از طريق خونهاي اهدايي مازاد بر مصرف بيمارستاني تامين مي كند و براي افزايش اين ظرفيت به 300 هزار ليتر با برنامه ريزي و مديريت اهداي خون در بخش پلاسماي بازيافتي آمادگي داريم و مي توانيم مابقي نياز را از طريق ايجاد مراكز اهداي پلاسما تامين كنيم.
وي با اعلام اين خبر كه به زودي سازمان انتقال خون پلاسماي اهدايي داوطلبان اهدا را از طريق پلاسما فرزيس دريافت خواهد كرد گفت: با ورود انتقال خون به چرخه اقتصادي به زودي اعتبارات لازم براي فراهم سازي دستگاههاي مورد نياز پلاسما و پلاكت فرزيس در استانهاي كشور را به دست مي آوريم و تامين اين فرآورده هاي بيولوژيك مورد نياز مردم را برعهده مي گيريم.
وي تاكيد كرد: ما آماده ايم تضمين دهيم كه از صنعت پلاسما حمايت مي كنيم و تامين پلاسما را مي توانيم جزو وظايف خود قرار دهيم.
دكتر پور فتح اله با اشاره به ضرورت تامين هزينه فرآيندهاي انتقال خون گفت: در 17 كشور صنعتي دنيا خون به رايگان اهدا مي شود اما فرآيندها و هزينه هاي مرتبط با آزمايشگاه و تامين فرآورده هاي مختلف و اقدامات متعددي كه در فرآيند توليد قرار دارد تعرفه گذاري و از محل خدمات دريافت مي شود.
وي با اشاره به نزديك شدن به ايام سوگواري سرور شهيدان امام حسين (ع) در ماه محرم گفت: اهداي خون هيجاني بايد به سمت اهداي خون برنامه ريزي شده هدايت شود و براي نوبت دهي نذر خون و ثبت نام از نذر كنندگان خون در پايگاهها ضمن فرهنگ سازي مناسب اقدام لازم صورت گيرد. وي همچنين با اشاره به شعار امسال سازمان براي اين ايام: «نذر خون؛ تصميم آگاهانه، اهداي مسئولانه»، از اهداكنندگان خون خواست سازمان انتقال خون كشور را در اجراي اين شعار و برنامه ريزي نذر اهداي خون ياري دهند.
در بخش ديگري از اين نشست مدير عامل سازمان انتقال خون با اشاره به اينكه عمده موارد مثبت آزمايش هاي سلامت در خون اهداكندگان بار اول اتفاق مي افتد، از برنامه سازمان انتقال خون براي كاهش تدريجي اهداكندگان بار اول و تامين نياز بيمارستان ها از اهداكنندگان مستمر خبر داد.
وي افزود: با كاهش 25 درصد اهداكنندگان بار اول و افزايش اهداي خون مستمر، اين توان را خواهيم داشت كه ضريب سلامت خون در كشور را افزايش دهيم.
مدير عامل سازمان انتقال خون ايران امنيت و سلامت خون ايران را از دستاوردهاي بزرگ اين سازمان تلقي كرد و افزود: ما از بي نظير ترين ساختارها در ميان كشورهاي منطقه و در حال توسعه برخوردار هستيم و براي رسيدن به نقطه صفر بروز آلودگي هاي عفوني منتقله از راه خون راه پيچيده و طولاني را بايد طي كنيم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین