عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کتاب‌های «فرات تا فرات»، «سلسله مباحث مهدویت»، «گفتمان مهدوی» و «انتظار و شهادت» با هدف اشاعه فرهنگ انتظار و مهدویت روانه بازار نشر شد.
عقیق: مرکز تخصصی مهدویت چهار کتاب «فرات تا فرات»، «سلسله مباحث مهدویت»، «گفتمان مهدوی» و «انتظار و شهادت» را هدف نشر و تعمیق اندیشه‌های مهدوی روانه بازار نشر کرد.
کتاب «فرات تا فرات» به همت برخی نویسندگان مهدوی نگاشته شده است که شامل مواردی نظیر «بازخوانی جریان‌های فکری در دو نهضت عاشورا» آیت‌الله رضا استادی، «فطرت، عاشورا و انتظار» آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، «بررسی سندی زیارت ناحیه مقدسه» آیت‌الله نجم‌الدین طبسی،‌ «سلوک با عاشورای حسینی تا خیمه مهدوی» آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، «نکاتی پیرامون عاشورا و انتظار» حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری و «عزت در ‌آینه عاشورا و انتظار» حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری زواردهی است.



کتاب «سلسله مباحث مهدویت؛ سفیانی» به جمع‌آوری دروس خارج مرکز تخصصی مهدویت که توسط آیت‌الله نجم الدین طبسی برگزار می‌شود پرداخته و از سه فصل تشکیل شده است که فصل اول با عنوان «ریشه، نسب و حتمیت سفیانی»، به بحث در مورد واقعیت داشتن سفیانی، نسب او و علامت و حتمیتش با بررسی دقیق روایات در این زمینه می‌پردازد.
در فصل دوم این کتاب به زمان خروج و حکومت سفیانی و طرز هلاکت او با بررسی ادله و روایات پرداخته شده است و در فصل آخر این کتاب بررسی هشت نکته مهم پیرامون سفیانی از جمله حدود شام، شیصبانی، سفیانی و دجال، سفیانی و خسف بیدا و نزول عیسی(ع) پرداخته شده است.



کتاب «گفتمان مهدوی» نوشته سیدرضی موسوی گیلانی شامل هفت مقاله با موضوعاتی نظیر جایگاه مهدویت در اندیشه نخبگان مسلمان در دوره مدرنیته، جهانی شدن و نظریه‌پردازی بر اساس فرهنگ مهدوی، چیستی و چرایی سبک زندگی و نسبت آن با دین و مهدویت، سبک زندگی مهدوی در تجربه هنری هنرمند و شکل‌گیری گفتمان هنر مهدوی و هنر پست مدرن به رشته تحریر در آمده است.



 آخرین کتاب هم کتاب «انتظار و شهادت» نوشته جمعی از نویسندگان است که با همکاری مرکز تخصصی مهدویت و مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا قم تولید شده است.
متن سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در همایش انتظار و شهادت، سلوک، ولایت و شهادت نوشته سیدمهدی میرباقری، عاشورا درس تربیت منتظران شهادت‌طلب نوشته سیدمهدی عدنانی، ایثار و انتظار در دعای عهد تألیف علی‌اکبر بیاری از جمله موضوعات مطرح شده در کتاب «انتظار و شهادت» است.



منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین