عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰
در آستانه نوروز فاطمی و با مقدمه حجت السلام پناهیان
در آستانه نوروز فاطمی نخستین شماره «شعائر»، مجموعه شعارهای پیشنهادی برای هیأت، ویژه فاطمیه 1434، به همت جامعه ایمانی مشعر منتشر شد.

عقیق: «شعائر» سلسله بروشورهایی است که در مناسبت‌های مختلف منتشر خواهد شد. در مقدمه نخستین شعائر که می‌کوشد مجموعه‌ای از شعارهای مناسب را به دست هیأت‌ها برساند و حلقه وصلی میان شاعران و هیأت‌های مذهبی باشد، چنین آمده است: «انتخاب شعار کار خوبی است که مدتی است میان هیأت‌های مذهبی مرسوم شده است. بسیاری از هیأت‌ها، برای برنامه‌هایشان، به خصوص برای ویژه برنامه‌هایی مانند دهه محرم و ایام فاطمیه و حتی اردوها، شعارِ خاص انتخاب می‌کنند. در پوستر، تبلیغات بیرونی و فضاسازی داخلیِ این هیأت‌ها، بجای درشت شدنِ نام خادمان اهل بیت علیهم السلام، جمله‌ای با مضمونِ سخنان اهل بیت یا نکته‌ای از زندگی ایشان درشت می‌شود و محور قرار می‌گیرد.».

در ادامه مقدمه اولین شماره «شعائر»، بخش‌هایی از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین حاج احمد پناهیان در جمعی کوچک از اعضای جامعه بزرگ ایمانی مشعر، آورده شده است: «همه هیأت‌ها باید پرچم داشته باشد. در جنگ‌های صدر اسلام، امیرالمؤمنین که پرچم‌دار سپاه اسلام بود، هفتاد زخم برداشت. اصحاب به پیغمبر اکرم گفتند که اجازه بده ما پرچم را از علی بگیریم. علی هفتاد زخم برداشته و دیگر رمقی در بدنش نمانده است. اجازه دهید پرچم را ما بگیریم و علی فقط بجنگد. پیغمبر عصبانی شدند و اجازه نداند که کسی پرچم را از امیرالمؤمنین بگیرد. شعار پرچم لشکر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) یالثارات الحسین و البیعتُ لله است؛ لذا هر هیأتی باید شعار داشته باشد و این شعارها هم باید با یکدیگر هماهنگ باشد. یک هیأت نمی‌تواند همة شعارها را بدهد» حجت الاسلام پناهیان در ادامه افزوده‌اند: «بنابراین هیأت‌ها باید همدیگر را تکمیل بکنند. اگر یک هیأت در یک حوزه وارد می­شود، هیأت دیگر وارد حوزۀ دیگر شود و همدیگر را تکمیل کنند. ارتباطات باعث می‌شود که فعالیت‌ها مکمل یکدیگر شوند و هیأت‌ها تبدیل شوند به ید واحده... ما رسالت‌های زیادی داریم. باید آن‌ها را شناسایی کنیم و هر کدام را به یک هیأت واگذار کنیم.».

بخش اصلیِ نخستین شماره «شعائر»، شعارهای پیشنهادی به هیأت‌ها، ویژه ایام شهادت بانوی عالمیان، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌باشد. بخشی از این شعارها بدین ترتیب است:

فاطمه چشم به راه است بیا آقا جان

ما منتظر منتقم فاطمه هستیم

یادمان باشد که بیعت‌ها شکست...

فاطمیه فتنه را تا همیشه کور کرد

او ایستاد پای امام زمان خویش

یا رب مبادا دست حیدر بسته باشد

و...

شماره نخست شعائر به همت جامعه ایمانی مشعر، در دو رنگ و قطع خشتی، در شمارگان 5000 نسخه و به قیمت 500 تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه چاپیِ این منشور، در ساعات اداری با شماره تلفن 02512928951 تماس بگیرند. هم‌چنین برای دریافت نسخه دیجیتال «شعائر» می‌توانید به نشانی پایگاه اطلاع رسانی جامعه ایمانی مشعر www.1542.irمراجعه فرمایید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین