عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع):
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تمام ساعات هیئات و مراسمات حسینی نباید در روضه خوانی و ذکر مصیبت خلاصه شود، بلکه باید فرهنگ عاشورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
عقیق: آیت الله محسن مجتهد شبستری،در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز، گفت: وجود چنین نونهالان و دانش آموزان قرآنی بسیار مغتن بوده و به آموزش و پرورش و خانواده های این عزیزان تبریک می گویم.
وی با بیان این که فهم و قرائت قرآن کریم، مقدمه عمل به فرامین قرآنی است، ابراز داشت: حفظ و قرائت و درک مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که هر دو دارای مطالب بسیار مفید می باشند که نباید از آن غفلت کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: یک عده افراد هستند که توجهی به مفاهیم و معنای اشعار و مصیبت خوانی ندارند و صرفا به دنبال گریاندن مردم هستند، در صورتی که باید بر پایه اشعار و مقتل های صحیح به روضه خوانی و ذکر مصیبت پرداخت.
وی، افزود: تمام ساعات هیئات و مراسمات حسینی نباید در روضه خوانی و ذکر مصیبت خلاصه شود، بلکه باید فرهنگ عاشورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
بر پایه این گزارش، در پایان این همایش از 19نفر از دانش آموزان استان آذربایجان شرقی که در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز حائز مقام و رتبه شده بودند، توسط آیت الله مجتهد شبستری تجلیل شدند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین