عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
گزارش عقیق از مراسم تشیع پیکر حاج علیرضا بهاری
حاج آقا شهاب مرادی مي گويد: «یکی از برداشتهایی که می توانیم از رحلت آقای بهاری داشته باشیم، مصادف شدن آن با روز ولادت حضرت زینب(ص) است. امسال دغدغه همه هئیت ها و محبین اهل بیت(ع) این است که خداي نكرده نوروز باعث کم رنگ شدن، فاطمیه نشود. رحلت حاج علیرضا یک نوع تقویت روزهای فاطمیه را هم به ارمغان آورده است.»

عقيق: بزرگترین آرزوی برای همه هئیتی ها این است که مرگشان به هر شکلی با اهل بیت(ع) گره بخورد. دیروز، روز ولادت حضرت زینب(ع) بود و امروز در آستانه فاطميه قرار داريم كه مراسم تشييع ذاکر اهل بیت(ع)  حاج عليرضا بهاري در خانه مداحان، برگزار شد. 

به استقبال فاطمیه 

حجت الاسلام والمسلمین «شهاب مرادی»  از چهره های آشنای حاضر در مراسم درباره منش و اخلاق مرحوم بهاري به خبرنگار عقیق گفت: «علیرضا بهاری انسان خوش اخلاق، مردمی و مخلص بود.  ایشان در محافل مذهبی و مراسم های محرم بازار تهران به سبک مرحوم پدرش به نوحه خوانی می پرداخت و با لحن  خود به مجالس سیدالشهدا گرما می بخشید.» 

وی افزود: «پدر ایشان، مرحوم حاج «شاه حسین بهاری» یکی از مداحان نامی روزگار ما  بودند و در نوحه خوانی صاحب سبک و تاثیر گذار بودند. فرزندانش مرحوم حاج علیرضا بهاری و حاج حمید رضا  هم همیشه به اهل بیت خدمت کرده اند. ان شاء الله بچه های این خانواده نیز راه خدمت به سیدالشهدا  را دنبال  کنند و باز هم نوحه امام حسین(ع) را بخوانند.»


حاج آقا مرادی ادامه داد: «یکی از برداشتهایی که می توانیم از درگذشت آقای بهاری داشته باشیم، مصادف شدن آن با روز ولادت حضرت زینب(ص) است. امسال دغدغه همه هئیت ها و محبین اهل بیت(ع) این است که نوروز باعث کم رنگ شدن فاطمیه نشود و مراسم امروز مقدمه ای برای عزاداری ایام فاطمیه بود. همین مجلس امروز باعث شد تا بسیاری از هیاتی ها گرد هم جمع شوند و روضه خوانی کنند. قطعا چنین اتفاقی حال و هوای فاطمیه را بیشتر زنده می کند و این یکی از توفیقات مرحوم بهاری بود.»

وی در پایان تصریح کرد: «رحلت این مداح در روزهای آخر سال صورت گرفت، امروز خیلی ها به سفر رفته اند و عده زیادی درگیری کار هستند. با این حال امروز جمعیت زيادي اینجاست و بیشتر آنها برای از دست دادن این مداح با اخلاص اشک می ریزند. خداوند او را رحمت و امشب مهمان امام حسین(ع) کند.»

بچه انقلاب بود

حاج «محسن طاهری» مدیر عامل خانه مداحان درباره رابطه با مرحوم بهاری گفت: «با مرحوم حاج علیرضا بهاری هم دوست چندین ساله بودم و هم ارتباط نسبی داشتم.»


وی در ادامه صحبتهایش درباره خصوصیات اخلاقی این مداح برایمان تعریف کرد: «ایشان همچون پدرشان بسیار سوزناک روضه خوانی می کرد. خیلی اهل سوز و گریه بود. بچه معتقدی بود، بی حاشیه بود. به هر جهت شاگرد مرحوم حاج احمد صالح (از مداحان و شاعران قدیمی) بود. استاد دیده بود. از محضر پدر، حاج شاه حسین بهاری فیض برده بود. پدر را خوب درک کرده بود. آدمی بود در کار خودش فنی و کار بلد. در چهارپایه خوانی های بازار خیلی از مردم اشک گرفته بود. بچه بسیار انقلابی بود. بسیار خوب و سالم و البته عضو هیئت امنا خانه مداحان هم بود. نهایت امر اینکه در مراسم تجلیل از پیرغلامان هم که امسال در اردبیل برگزار شد ما در خدمت ایشان بودیم و البته هم اتاق هم بودیم. ایشان بسیار با محبت و با صفا بود. سنی هم نداشت، هم سن و سال خود بنده بود متولد سال 1339 بودند.»

شخصیت ممتازی داشت

حجت الاسلام و المسلمین «ادیب یزدی» در مراسم حضور داشت و درباره رابطه اش با حاج آقا بهاری گفت: «من خدمت برادر عزیزم مرحوم مغفور حاج علیرضا بهاری فرزند مرحوم شاه حسین سالهای زیادی است که ارادت دارم. البته اگر بخواهم دقیق بگویم، خاندان ایشان را حتی قبل از انقلاب می شناسم. در این چند سال مجالس زیادی را با هم رفیتم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «حاج علی بهاری یک مداح واقعی بود. در این روزگار ذاکرین و مداحان اهل بیت(ع) چند خصوصیت لازم دارند، که اگر این خصوصیت ها را داشته باشند مانند «دعبل خزاعی» و «کمیت بن زید اسدی» می توانند در جهت دادن به تفکر و احساسات مردم به سمت محبت اهل بیت(ع) و معرفت و شناسایی بیشتر آنها موفق باشند. جناب آقای بهاری ما، از تمام این خصوصیات برخوردار بود. در درجه اول تریبت ایشان توسط پدر بسیار عالی انجام شده بود. ایشان مداحی را به عنوان یک شغل نمی شناخت. بلکه مداحی و بیان معارف اهل بیت(ع)، برای او به عنوان یک عشق و جلوگاه تجلی، مراتب عشق و احساسات نسبت به اهل بیت(ع) مطرح بود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «ایشان وقتی روضه می خواند، بیشتر از همه اشک می ریخت. ایشان مرام عزت نفس، احترام ویژه نسبت به روحانیون، مداحان و پیرغلامان را داشت. همه مردم خصوصیات ایشان را می دانند. حاج علیرضا در مجالسش اشعار صد در صد مورد تایید را بیان می کرد. اشعار بسیاری را از حفظ می خواند و مطالبي که می گفت منبع دار بود. به طورکلی حق مجلس اهل بیت(ع) را به درستی اداء می کرد.»      

در مداحی می سوخت و می سوزاند

«سید محسن حسینی» پیر غلام و شاعر اهل بیت یکی دیگر از دوستان مداح بلند آوزه کشور است که درباره سالهای آشنايیش با مرحوم حاج علیرضا بهاری سخن گفت: «حدود 26 است که ایشان را می شناسم. او وصل بود. بهاری مداحی بسیار خوب، انسانی مهربان و متواضع بود. او خوش اشک بود. بقول شاعر که می گوید: «ما که از عشق سخن می رانیم /تا نسوزیم، نمی سوزانیم.» حاج علیرضا بهاری مداحی بود که در روضه ها و مداحی هایش می سوخت و می سوزاند. خداوند ایشان را با امام حسین(ع) همراه کند.»   

در این مراسم مداحان و پیر غلامان با خواندن زیارت عاشورا و روضه، مراسم وداع را با عطر و بوی امام حسین(ع)، پیوند دادند .سپس پیکر حاج علیرضا بهاری پیر غلام و مداح اهل بیت(ع) با همراهی جمع کثیری از دوستداران ایشان در «ابن بایویه شهر ری» به خاک سپرده شد.

مراسم ختمی فردا در حسینیه بنی فاطمه واقع در سرچشمه از ساعت 15 الی 17 برگزار خواهد شد

گزارش از: علي جواهري

212008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمدي راد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
1
11
روحش شاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
0
5
دم حاج آقاي مرادي عزيز و قدر شناس گرم و هم چنين بقيه ي حضار در مجلس تشييع پيكر آن مرحوم بزرگوار
زلزله حاجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
0
4
حاجی باورم نمیشه آخه این زلزله کوچولوت چطوری باور کنه که دیگه نیستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
0
3
روحت شاد انسان بامعرفت
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین