عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
استاد زنده‌یاد حسن دانش با اشاره به تلاش وی برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی در استان یزد به تشریح ناگفته‌هایی از عروج این قاری بین‌المللی پرداخت.
عقیق:حسن دانش» قاری بین‌المللی کشورمان امسال همراه با کاروان نور به حج اعزام شد اما متأسفانه در فاجعه منا به دیدار حق شتافت.

دانش در گفت‌وگوهای خود همواره از حجت‌الاسلام «علی گندمی» استادش صحبت می‌کرد و او را پدر معنوی خود می‌نامید.

حجت الاسلام «علی گندمی» در گفت‌وگویی به توانمندی‌های این قاری کشورمان اشاره کرد و گفت: مرحوم دانش از همان دوران کودکی علاقه بسیاری به فعالیت‌های قرآنی داشت و تمام تلاش خود را برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی یزد کرد.

وی با بیان اینکه وقتی پیکر مطهر حسن دانش را آوردند غمی بزرگ در دلم بود، افزود: من برای غسل پیکر حسن رفتم اما با صحنه دلخراشی مواجه شدم به طوری که پیکر این عزیز قابل غسل دادن نبود به همین جهت او را تیمم دادم.

حجت‌الاسلام گندمی با اشاره به اینکه در هنگام تیمم پیکر حسن دانش به نکته قابل توجهی برخورد کردم، گفت: تمامی قسمت‌های بدن حسن کبود شده بود و حتی بسیاری از قسمت‌های پیکرش به دلیل گرمای عربستان سوخته بود اما حنجره و حلقوم مرحوم تا قسمت چپ سینه او نه تنها نسوخته بود بلکه نورانیت خاصی هم داشت.

وی با بیان اینکه در ابتدا فکر کردم من اینگونه می‌بینم اما اطرافیان هم با مشاهده پیکر حسن دانش به این امر پی بردند، افزود: نمی‌خواهم بگویم این اتفاق معجزه است اما حس می‌کنم با توجه به علاقه او به فعالیت‌های قرآنی و تلاش بی‌نظیرش برای ارتقای سطح قرآنی استان، خداوند به او نورانیت خاصی داده بود.

به گزارش فارس، حسن دانش قاری بین‌المللی کشورمان پس از فاجعه منا جزو مفقودان بود تا اینکه پیکر مطهر وی یک‌شنبه 12 مهر شناسایی و دوشنبه 13 مهرماه در جوار امامزاده جعفر(ع) یزد آرام گرفت.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین