عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
در حسینیه آیت الله حقشناس؛
بزرگداشت رویداد مباهله، پنج شنبه، شانزدهم مهرماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در حسینیه آیت الله حقشناس (ره) برگزار می شود.
عقیق: بزرگداشت رویداد مباهله، روز اثبات حقانیت ولایت، امامت و عظمت شخصیتِ امیرالمومنین و فرزندانش علیهم السلام، پنج شنبه، شانزدهم مهرماه جاری در حسینیه آیت الله حقشناس تهران واقع در خیابان مجاهدین اسلام، جنب مجتمع مسکونی بهنام از ساعت 6:30 تا 9 صبح برگزار می شود.

در این برنامه، ابتدا، حاج مهدی سماواتی، زیارت جامعه کبیره را قرائت می کند، سپس حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، سخنرانی می کند و سرانجام، حاج حسین رجبیه به مدیحه سرایی می پردازد.

شایان ذکر است؛‌ مباهله پیامبر(ص) با مسیحیان نجران، در بیست وچهارم ذی الحجه سال دهم هجری اتفاق افتاد. پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.

طبق توافق قبلی، پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و نمایندگان نجران برای مباهله به محل قرار رفتند. ناگاه نمایندگان نجران دیدند که پیامبر فرزندش حسین علیه السلام را در آغوش دارد، دست حسن علیه السلام را در دست گرفته و علی و زهرا علیهماالسلام همراه اویند و به آنها سفارش می کند هرگاه من دعا کردم شما آمین بگویید. مسیحیان، هنگامی که این صحنه را مشاهد کردند، سخت به وحشت افتادند و از این که پیامبر، عزیزترین و نزدیک ترین کسانِ خود را به میدان مباهله آورده بود، دریافتند که او نسبت به ادعای خود ایمان راسخ دارد؛ زیرا در غیر این صورت، عزیزان خود را در معرض خطر آسمانی و الهی قرار نمی داد. بنابراین از اقدام به مباهله خودداری کردند و حاضر به مصالحه شدند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین