عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
آیت‌الله دوستی زنجانی اظهار داشت: اگر در برخی از صفحات قرآن کریم آیاتی را مشاهده می‌کنیم که وعده عذاب می‌دهد این وعده به دو دلیل می‌تواند باشد.
عقیق:آیت‌الله دوستی زنجانی، مرجع تقلید با اشاره به وجود آیات خشونت‌آمیز در قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال در ابتدای قرآن کریم خود را رحمان و رحیم معرفی می‌کند و همچنین کلام «بسم‌الله الرحمن الرحیم» را در آغاز هر سوره‌ای از قرآن مشاهده می‌کنیم که به معنای مهربانی و بخشندگی اوست.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند به صراحت در قرآن کریم می‌فرماید: «لااکراه فی‌الدین» (در دین اجباری نیست) باید از همین یک آیه به این نتیجه رسید که پروردگاری که در مورد دین و مذهب آنقدر آسان می‌گیرد چطور می‌تواند در مورد انجام ندادن اعمال سخت‌گیر باشد.

وی ادامه داد: اگر در برخی از صفحات قرآن کریم آیاتی را مشاهده می‌کنیم که وعده عذاب می‌دهد این وعده به دو دلیل می‌تواند باشد، علت اول آن است که این وعده برای دشمنان و برای مقابله با آنان و برای حفاظت از اسلام در مقابل تهدیدات دشمن است.

آیت‌الله دوستی زنجانی تصریح کرد: دومین دلیل آن است که به انسان‌ها هشدار می‌دهد که این جهان آفرینش بدون حساب نیست و همه اعمال محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اسلام، دین رحمت، عفو و عاطفه بوده و این تعبیر که اسلام و قرآن با خشونت همراه اند، ناصحیح و بی اعتبار است.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین