عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خواستار این موضوع شد تا مجالس مذهبی در محرم امسال با انسجام برگزار شود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در هم‌اندیشی مسئولین و اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با اشاره به نزدیکی ایام ماه محرم و ارزش و اهمیت عزاداری امام حسین (ع) گفت:‌ روایت داریم از امام حسین (ع) که فرموده‌اند هر کس بعد از مرگ من مرا زیارت کند روز قیامت او را زیارت می‌کنیم و او را از آتش نجات می‌دهیم.
وی با بیان این‌که «تشیع در طول تاریخ همواره با مظلومیت همراه بوده است» افزود: در موقعیت سیاسی جهان امروز بعد از انقلاب اسلامی وضعیت تغییر کرد و این دلیل دشمنی استکبار بوده است. دست قدرتی که امروز داریم به اندیشه امام خمینی(ره) و رهبری بر می‌گردد. هشداری که رهبری به سعودی‌ها دادند همه نشان از قدرت رهبر جهان اهل بیتی است و همه می‌گفتند این رهبر قدرت اجرایی حرف‌هایش را دارد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این‌که «مهد انقلاب اسلامی، عالمان دینی و کالبد آن مساجد، فضاهای دینی و هیئات مذهبی بودند» گفت:‌ همین هیئات بودند که پای حرف امام (ره) ماندند و پیوندشان را مستحکم کردند. پیوند امام (ره) و امت درسی است که از عاشورا می‌گیریم.
وی با بیان این‌که «در زمان امروزه شیعیان از اعتبار خاصی برخوردارند» گفت: این اعتبار در زمان فعلی درس خاصی دارد و آن این است که هیأت‌های ما که پرچم دار امام حسین (ع) هستند باید پرچم دار ولایت فقیه هم باشند. ما باید در این عرصه بایستیم.
خاموشی با اشاره به این‌که «امروز نیز یزیدیان زمان وجود دارند» گفت:‌ یاد شهید مطهری به‌خیر که می‌فرمود یزید امروز اسرائیل است. امروزه نظام سلطه، یزیدیان را در برابر حسینیان قرار داده‌اند. خوشبختی ما در ایران این است که به رنگ امام حسین (ع) هستیم و امروزه بیش از 92 هزار هیأت وجود دارد و ما توصیه می‌کنیم که هیئات با مساجد پیوند داشته باشند.
وی با بیان این‌که «مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باعث شکل گیری این ستاد شد» افزود: ما خادم هستیم. به میزانی که مردم در مراسم دینی از جان مایه می‌گذارند ما کاره‌ای نیستیم و سعی در همکاری با آن‌ها داریم. لذا نهادهایی که در این جا هستند سعی دارند مشکلات را کمتر کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره ویژگی‌هایی که باید در محافل مذهبی وجود داشته باشد و با بیان این‌که «مبلغین مذهبی باید حضور پررنگ در مجالس مذهبی داشته باشند» گفت:‌ محافل ما باید از خطابه‌ها خالی نباشد و شروع مجالس با قرآن آغاز شود. بیان احکام شرعی نیز باید وجود داشته باشد و برنامه‌های مذهبی منسجم برگزار شود. ما اصرار داریم که جریان‌های تظاهرات عاشورا ادامه پیدا کند و ناجا نیز به این امر کمک کند. دسته‌های عزاداری که در طول تاریخ ایران وجود داشته است باید ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد: تهران دارای 18 هزار هیأت مذهبی است و تقاضامندیم که این هیئات با انسجام فعالیت‌های خود را ادامه دهند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین