عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
نگاه جديدي از سوي يكي از رسانه‌هاي مجازي عراقي درباره ضريح جديد امام حسين عليه السلام و منابع تامين بودجه آن در اختيار كاربران قرار گرفت.
عقیق: با توجه به طرح برخي سوالات در كشور عراق و كشورهاي عربي اسلامي در خصوص ضريح جديد بارگاه ملكوتي حضرت سيد الشهداء عليه السلام از زواياي مختلف از قبيل طراحي ، ساخت و تامين بودجه و همچنين طرح سوالات مشابه از طريق بخش نظرات در صفحه خبري سايت حرم مطهر عباسي، شبكه جهاني الكفيل گفتگوئي اختصاصي با آقاي سيد افضل الشامي نائب رئيس هيات امناي حرم مطهر حسيني در اين خصوص ترتيب داد كه گزارش آن به شرح ذيل است.

خبرنگار الكفيل در پرسشي ضمن طرح اين موضوع كه در بين مردم اين خبر منتشر شده است كه ضريح حضرت سيد الشهداء هديه از سوي كشوري خارجي است، حقيقت را از آقاي الشامي جويا شد. آقاي الشامي در پاسخ به اين سوال محل ساخت ضريح جديد را كشور ايران اعلام كرد و گفت: تمامي مواد مورد استفاده در ساخت اين ضريح اعم از طلا، نقره، چوب و ساير فلزات از محل هدايا و نذورات محبان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در سراسر جهان تامين گرديده و هيات امناي حرم مطهر حسيني نيز در تامين بودجه ساخت اين ضريح سهيم بوده است. بنابراين تمامي زائران و محبان اهل بيت عليهم السلام در تامين بودجه مورد نياز براي تامين مواد و ساخت اين ضريح سهيم بوده اند.

وي در ادامه اين ضريح را تماما هديه از سوي مردم و مومنان عنوان نمود و گفت: اين تنها ضريحي است كه بصورت مردمي ساخته شده و هديه از سوي هيچ سطان و يا پادشاهي نمي باشد.

وي در خصوص طرحهاي اين ضريح ادامه داد: نقوش ضريح جديد، اثر آقاي محمود فرشچيان نگار گر معروف ايراني و صاحب اثر تابلوي عصر عاشوراء بوده( و به صورت رايگان انجام شده است) و تمامي اين طرحها با هماهنگي كامل بين هيات امناي حرم مطهر حسيني و هيات امناي كارگاه ساخت ضريح مطهردر قم انتخاب شده اند. وي همچنين انتخاب آيات و احاديث موجود بر روي ضريح را بر آمده از دو هيات امنا عنوان كرد.

آقاي الشامي در خصوص وزن فلزات بكار رفته در ساخت ضريح، آنها را به شرح ذيل اعلام كرد:

چوب : 6050 كيلوگرم

نقره : 4600 كيلو گرم

طلا : 118/650كيلو گرم

مس : 700 كيلو گرم
فولاد: 450 كيلو گرم
آهن : 100 كيلو گرم
وزن كل ضريح : 12000 كيلوگرم

منبع: حج
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین