عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
آیت الله استادی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر نهیب رهبری نبود، آل سعود به گونه ای دیگر نسبت به اجساد زائران ایرانی رفتار می کردند و آنها را بدون شناسایی در همان جا دفن می کردند.
عقیق: آیت الله رضا استادی در مراسم یادبود مهاجران الی الله که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، ضمن تسلیت این حادثه بزرگ گفت: پیام رهبر معظم انقلاب دلگرمی بازماندگان حادثه دیدگان بود؛ کسانی که «مهاجر الی الله و رسوله» بودند، اجر آنها با خداست.

وی گفت: کسانی که ادعای خادمین الحرمینی دارند، نمی توان نام آنها را جز خائن به خدا و پیامبر(ص) و به بیت الله  چیز دیگری گذاشت. حکومت آنها با خیانت و قتل و غارت شروع شده و اصل و اساس آن نیز با  خیانت و جنایت تشکیل شده است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به حضور چند میلیون زائر در مراسم حج امسال ادامه داد: در تمامی ممالک اسلامی مشهور است که این ها برای زیارت و عبادت در حرمین مزاحمت ایجاد می کنند و همواره در طی تاریخ زائران را اذیت کرده اند.

وی تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر آثار اسلامی را از دیگر جنایت های آل سعود برشمرد و گفت: در گذشته قبر و بقعه بر مزار امامان معصوم در بقیع بوده و آثار اسلامی نیز حفظ شده بود، ولی آل سعود همه آنها را نابود کرد؛ این در حالی است که تمامی ادیان و مذاهب الهی و غیر الهی نسبت به حفظ آثار خود اهتمام جدی دارند.

آیت الله استادی با اشاره به جنایت آل سعود در کشتن 400 حاجی در سال 66 افزود: جمعیتی که برای انجام واجب الهی و برائت از مشرکین به سمت بیت الله الحرام در حرکت بودند، به جرم شعار مرگ بر آمریکا کشته شدند.

وی درباره وجود حوزه های علمیه در مدینه گفت: حوزه های علمیه وظیفه دارند مرزهای اسلامی را حفظ کرده و دشمنان قسم خورده مسلمانان مانند صهیونیست ها را به مردم معرفی کنند، ولی این ها کاری جزء بی احترامی به اعتقادات شیعه و اذیت کردن اهل سنتی که محب اهل بیت علیهم السلام هستند ندارند.

وی افزود: حجاز سرزمین بزرگی است که جمعیت زیادی در آن شیعه هستند، ولی آنها نسبت به این گروه که ملیت عربستانی هم دارند، رحم نمی کنند و کمترین اهمیتی نسبت به آنها نمی دهند. این ها شهروند حجاز هستند و مانند همه مردم می خواهند اعتقادات خود را حفظ کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که اگر جمعیت کافری در حجاز حاکمیت داشتند، مانند آل سعود نسبت به مسلمانان بی احترامی و توهین نمی کردند، گفت: روحانی سعودی به اندازه ای مطیع حکومت است که آنها هرچه بخواهند، از سوی روحانیت حجاز تبلیغ می شود.

 وی افزود: این جنایت های آل سعود تنها در کشور خود خلاصه نمی شود، امروز بالاترین جنایت ها نسبت به مردم مظلوم یمن انجام می شود؛ در این کشور حتی مصدومان و زنان و کودکان نیز در امان جنایات آنها نیستند.

استاد حوزه علمیه قم  در ادامه با اشاره به سخنان قاطع رهبری نسبت به بی کفایتی آل سعود و جنایات آنها گفت: با نهیبی که رهبری دادند و پیامی که اعلام داشتند، امروز روزی است که تنها یک حادثه را نباید دنبال کنیم، در کنار این کار، باید تکلیف آل سعود را روشن کنیم.

وی افزود: اگر این نهیب نبود، آل سعود به  گونه ای دیگر نسبت به اجساد زائران ایرانی رفتار می کردند و آنها را بدون شناسایی در همان جا دفن می کردند؛ آنها هزاران نفر را کشتند ولی این تعداد را تنها 700 نفر اعلام داشته بودند.

آیت الله استادی با تأکید بر ضرورت گرامیداشت مقام حادثه دیدگان منا خاطرنشان کرد: هر جنازه ای نمادی است بی لیاقتی و بی دینی آل سعود است. کدام متدین و دینداری است که با مردم اینگونه رفتار کند؟

بزرگان اسلامی باید جمع شوند و بیانیه ای صادر کنند و اعلام بدارند که این گروه توان و لیاقت اداره مناسک بزرگ حج را ندارند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین