عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
حجت الاسلام علی سرلک از حضرت زینب می گوید
حضرت زینب(ص) ما را به یاد حیات طیبه، یاد مرگ و زندگی، نورانی و الهی می اندازد. ایشان برایم یک شوق، یک شکوه و عظمت، یک مدح، یک عشق واقعی و یک دلداگی محض را یاد آور می شود.
حجت الاسلام والمسلمین «علی سرلک» محقق و کارشناس مذهبی درباره ولادت حضرت زینب(ع) به خبرنگار عقیق گفت: «ولادت این بانوی بزرگ اسلام قبل از هر چیز، انسان را به یاد خود ایشان می اندازد. یاد بانویی می اندازد که بار معنویت و حقیقت را بر دوش کشیدند و به یاد خانمی می اندازد که جایگاهی مثل حضرت زهرا(ع) ندارند، ولی ظرفیت هایی مانند ایشان را در وجود مبارک دارد. حضرت زینب(ص) ما را به یاد حیات طیبه، یاد مرگ و زندگی نورانی و الهی می اندازد. ایشان برایم یک شوق، یک شکوه و عظمت، یک مدح، یک عشق واقعی و یک دلداگی محض را یاد آور می شود.»

وی در ادامه صحبتهایش افزود: «حضرت زینب(ع) ایشان، بانوی بی نظیر کربلا هستند، که هستی را به یمن خودشان نورانی کردند و جسارت و جرات و شهامت را به شکل حقیقی و بدون مبالغه نشان دادند.»

حجت الاسلام سرلک همچنین رابطه امام حسین(ع) و حضرت زینب(ص) را به عنوان یک الگو بیان کرد و توضیح داد: «خداوند دوست دارد ما آدم ها بهترین و زلال ترین و صمیمانه ترین رابطه ها را با یکدیگر داشته باشیم. لذا در جامعه ایمانی همه برادر هم هستیم. برای اینکه این رابطه به ظهور و به نهایت بلوغ خود برسد، خداوند نسبت هایی را مشخص کرده است. نسبت هایی مثل پدر و مادر، خواهر و برادر و حتی نسبت همسری و...تعریف شده است. در این نسبت ها انسانها می توانند در اوج اخلاص و همبستگی قلبی و فکری قرار بگیرند. لذا یکی از بهترین رابطه ها، رابطه برادر و خواهر می باشد. در این رابطه انسانها در جنس مونث و مذکر بدون خواستگاه های غریزی، می توانند به اوج فداکاری برای یکدیگر برسند. به نظر می رسد که این مسئله در دنیایی که تکیه بر فردیت دارد و نگاه به زندگی اومانیسمی (انسان محوری) آن را جلو می برد؛ معنا و مفهوم خواهر و برادری، پدر ومادری و فرزندی و حتی همسری تضعیف و کم رنگ شده است.»

او تصریح کرد: «اگر انسانها از این ظرفیتها درست استفاده کنند، می توانند آرامش را به درستی دریافت کنند. آرامش محصول پیدایش ظرفیت های انسانی، در قالب عناوینی همچون برادری و خواهری گنجانده شده است.»

وی در ادامه اذان کرد: «دنیای امروز اگر این روابط و نسبت ها را بازیابی کند و خواهر، خواهر شود و برادر، برادر شود، بدون شک بسیاری از آسیبهای و ناهنجاری های اجتماعی برطرف خواهد شد. به همین دلیل تمام اعضای یک خانواده باید تلاش کنند که خدمات معنوی را به شکل پسندیده به یکدیگر انتقال دهند.»

حاج آقا سرلک، که 2بار برای زبارت حضرت زینب(ص) به سوریه مشرف شده است و در پایان صحبتهایش درباره بهترین خاطره اش گفت: «تا به حال یکبار با جمع اساتید برجسته کشور و یکبار در جمع دانشجویان نخبه به زیارت حضرت زینب(ع) رفته ام. قرار گرفتن در این جمع و گروه لذت زیارت را چند برابر کرده بود. یک بار بعد از زیارت حضرت زیبت(ص) در جمع دانشجویان به مرز فلسطین رفتیم و در حالی که اسرائیلی ها فاصله زیادی با ما داشتند، دانشجویان محکم تر از همیشه فریاد مرگ بر اسرئیل سر دادند.»

212008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
0
0
اين اقاي سرلك انسان خوبي است من خاطره خوبي از ايشان دارم
سیدمحمدمصطفی مرتضایی نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
0
0
سلام.اقای ناشناس.شما بردی.افرین که گفتی خاطره دارم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
0
0
یعنی اقا مصطفی هر کی خاطره خوبی داره می بره؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
0
0
آقای سرلک به نکات بسیار پسندیده ای اشاره کرده اند.
از ایشان و عقیق تشکر می کنم
محمد علی یزدانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
0
0
آقای سرلک درست می گوید. رابطه برادر و خواهری باید بهتر شود. ما باید از اهل بیت(ع) الگو بگیرم.
باتشکر از همه شما دوستان عزیز
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین