عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
در مدارس وهابیت کلماتی از رسول اکرم(ص) که زیباترین بلاغت را داشت، به ما یاد می دادند و جالب اینجاست که آن کلمات، توصیفات پیامبر اسلام(ص) درباره علی(ع) بود.
عقیق: دکتر عصام العماد، در جلسه دوم سخنرانی خود در هشتمین همایش سالانه بزرگداشت غدیر، در مشهد مقدس با اشاره به تجربه گفتگوی 20 سال پیش خود با برخی وهابیان و اهل سنت در نوشتن کتابی به نام «روش گفتگو با وهابیت»، ابراز داشت: یکی از تجربیات من وقتی که وهابی بودم، این بود که مهم ترین مشکلات جامعه غیر شیعی، کلمات رسول الله(ص) در مورد حضرت علی(ع) می باشد که کاملا از حافظه پاک شده و متاسفانه معناهای فرمایشات شان 180 درجه تحریف شده است.
وی ادامه داد: در جوامع غیر شیعی، صد ها کتاب درمورد فضیلت علی(ع) نوشته شده، ولی این کتاب ها به یک مسئله عملی در جامعه اهل تسنن تبدیل نشده است.
عصام العماد با اشاره به فصاحت فوق العاده کلمات پیغمبر(ص) در بیان فضائل امیرمومنان(ع)، افزود: در دوران کودکی در مدارس وهابیت کلماتی از رسول اکرم(ص) که زیباترین بلاغت را داشت، به ما یاد می دادند و جالب اینجاست که آن کلمات به توصیفاتی مربوط است که پیامبر اسلام(ص) درباره حضرت علی(ع) بیان کرده اند.
وی با بیان این که راویان حدیث غدیر و احادیث فضیلت حضرت علی(ع) بیشتر سنی هستند تا این که شیعه باشند، خاطر نشان کرد: با این وجود، این کلمات در جامعه غیر شیعه بی تاثیر بوده، زیرا کلمات رسول اکرم(ص) در کتاب های اهل سنت به خاک سپرده شده است.
وی با طرح این سئوال که چطور می توانیم دوباره کلمات زیبای رسول اکرم(ص) درمورد حضرت علی(ع) را در جامعه اهل تسنن زنده کنیم؟ ابراز داشت: من معتقدم دو راه وجود دارد. اول این که ما می توانیم به آنها بگوییم شما درمورد فضایل یاران پیغمبر(ص) از چه روشی استفاده می کنید؟ که می گویند از لغت نامه اعراب استفاده می کنیم و به همین علت ما نیز باید با آن ها از طریق لغت نامه گفتگو کنیم.
وی افزود: روش دوم هم از راه فهم کلمات خدا و رسول(ص) می باشد که همان علم اصول فقه است که در حوزه های علمیه شیعه، الازهر مصر و در عربستان سعودی تدریس می شود.
سخنران این اجلاس تصریح کرد: رسول خدا(ص) دوستی علی(ع) را نشانه ایمان و دشمنی با ایشان را علامت نفاق دانسته اند.
وی، حوصله کردن در مناظرات با اهل سنت و همچنین وهابیت را مورد توجه قرار داد و گفت: باید برای گفتگو با یک وهابی، صبر و حوصله زیادی به خرج داد و تصور نکنید که اگر حدیث ثقلین را برای آنان بخوانیم، او هم بلافاصله تغییر می کند.

منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین