عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
در واقع به وسيله رسول اكرم(ص) باغهاى بهشت بدست مى آيد، و فاطمه و اولادش طريق رسيدن به اين باغها هستند و به وسيله شوهرش على(ع) هم در آنها گشوده مى شود.

عقیق: مسأله شفاعت، چيزى است كه ريشه‏ى قرآنى و حديثى داشته و ضرورت مذهب به حساب مى‏آيد. بنابراين، يكى از شفعاى روز قيامت- آن هم در حد وسيع- حضرت فاطمه‏ى زهرا(س) مى‏باشد. حضرت زهرا(س) و اولادش موجب بهشت رفتن امت مى شوند. در واقع به وسيله رسول اكرم(ص) باغهاى بهشت بدست مى آيد، و فاطمه و اولادش طريق رسيدن به اين باغها هستند و به وسيله شوهرش على(ع) هم در آنها گشوده مى شود.

قال ابو جعفر و الله لا یبقی فی الناس الا شاک او کافر او منافق. امام باقر)ع( فرمود: بخدا سوگند در میان مردم باقی نمانده مگر شک کننده یا کافر یا منافق و آنان در میان مردم باقی نماند مگر شک کننده یا کافر یا منافق و آنان در میان مردم فریاد می کنند. چنانکه خداوند می فرماید: ما را شفیع و صدیق و حامی نیست و گویند اگر بار دیگر بدنیا در آئیم از مؤمنین خواهیم بود . حضرت فرمود: هیهات هیهات ممنوعند از آنچه می طلبند و اگر باز گردند بدنیا بهمان کار بدی که داشتند باز گردند و آنان دروغگو یانند.


211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین