عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
یک عضو مجلس خبرگان گفت: امام های(ع) با نگارش جامعه کبیره بسیاری از مسایل مذهب شیعه را تببین کرد و مرجعی موثق در اختیار مسلمانان قرار داد.
عقیق:آیت‌الله حسن ممدوحی با گرامیداشت میلاد امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی (ع )گفت: امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان با آموزش مکتب جعفری و تربیت شاگردانی ممتاز در راه اعتلای دین مبین اسلام کوشید و زمینه نشر و گسترش معارف دینی را فراهم آورد.
وی افزود: امام هادی(ع) در خوشرویی و نفوذ کلام شناخته می‌شود و خصلت‌های بی‌شماری همچون بخشش و نرم خویی داشت به گونه‌ای که حتی بر روی دشمنان خود نیز اثری مثبت می‌گذاشت.
این عضو مجلس خبرگان اظهار کرد: این امام همام در هدایت‌گری و رفع شبهات تلاش‌های فراوانی داشت و با تعیین نمایندگانی در شهرهای مختلف به رسالت خود در هدایت مومنان و شیعیان جامه عمل می‌پوشاندند.
وی افزود: امام هادی(ع) در کودکی به امامت رسید و با وجود سن کم از درخشش علمی عظیمی برخوردار بود که به واسطه مقام علمی در روشنگری و راهنمایی مردم طبق علوم اسلامی گام‌های رفیعی برداشت.
ممدوحی خاطرنشان کرد: ایشان به لحاظ اخلاقی، سیاسی و علمی شخصیتی بزرگ به شمار می‌رفتند و در کمال ادب و اخلاق، قلوب مومنان را جذب می‌کرد.
وی گفت: بی شک مهم‌ترین سیره امام هادی(ع) مبارزه با انحرافات موجود در جامعه اسلامی و عرفان‌های بی اساس و پوچ بود وی در این راستا به شبهات بسیاری برای آگاه سازی مومنان و شیعیان پاسخ داد.
این عضو مجلس خبرگان افزود: صبر و شکیبایی از ویژگی‌های اخلاقی امام هادی(ع) در پاسخگویی به شبهات است و همین امر موجب می‌شد تا دشمنان با کینه‌ورزی نسبت به امام هادی (ع) مانع از هدایت‌گری‌های ایشان باشند.
وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌ها و مشقات فراوان و از سویی حرکت دشمن در جهت به انزوا کشاندن امام هادی(ع) ایشان معارف ناب اسلام محمدی(ع) را نشر می‌داد.
ممدوحی عنوان کرد: بغض و حسد دشمنان به خصوص متوکل عباسی موجب شد تا امام هادی(ع) بخشی از عمر گرانبهای خود را در تبعید و زندان بگذرانند اما شاگردان وی تحت تربیت اسلامی و اخلاقی امام هادی(ع) به نشر دیدگاه‌های امام می‌پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) همچنین با توجه به فتنه تفرقه‌انگیزی میان شیعیان و مسلمانان در هدایت‌گری خود در رابطه با اختلاف هشدار می‌دادند و با تفسیر آیات و تبیین روایات مانع از انحرافات می‌شدند.



منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین