عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰
علاقه پیامبر خدا(ص) به فاطمه زهرا(س) بر هيچ كسى پوشيده نيست. اين فكر كه بايد از فاطمه(س) پاره تن خود براى هميشه جدا شود اين افكار حضرتش را بسيار مى‏آزرد،همچنان كه براى فاطمه(س) چنين بود.

عقیق: علاقه پیامبر خدا(ص) به فاطمه زهرا(س) بر هيچ كسى پوشيده نيست.اكنون كه لحظات آخر عمر پيامبر فرا رسيده است و به سفرى مى‏رود كه بازگشت ندارد،و اين فكر كه بايد از فاطمه(س) پاره تن خود براى هميشه جدا شود اين افكار حضرتش را بسيار مى‏آزرد،همچنان كه براى فاطمه(س) چنين بود.

از ابو ايوب انصاري روایت شده که :

اضطراب و دلهره سراسر «مدينه» را فراگرفته بود. ياران پيامبر با ديدگانى اشكبار، و دلهائى آكنده از اندوه دور خانه‏ى پيامبر گرد آمده بودند. در آن هنگامي كه رسول گرامي اسلام(ص) در بستر بيماري خوابيده بود و آخرين لحظات عمر پربركت خود را سپري مي‌نمود، حضرت فاطمه زهرا(س) به ديدار پدر بزرگوارش آمد.و حال ایشان رو به بهبودی می رفت، همین که ضعف و ناتوانی پدر را دید و پدر را با آن وضعيت جسمي مشاهده نمود، سخت گريست و اشك بر گونه هايش جاري گشت.

حضرت رسول(ص) با ديدن غم و اندوه دخترش، وي را دلداري داد و اظهار داشت: اي فاطمه! خداوند متعال از بين تمام بندگانش، تنها علي بن ابي طالب(ع) را انتخاب کرد و به من وحی فرستاد که تو را به همسری او در آورم،آیا می دانی یکی از کرامتهای خدا بر تو این است که تو را به ازدواج کسی در آورده که سبقت در اسلام دارد و حلم و علمش از همه بالاتر و بیشتر است. اين براي تو عظمت و سعادت بود كه چنين شخصيتي شوهر تو گرديد.

در اين لحظه، حضرت زهرا(س) خوشحال شد و با شادماني تبسمي نمود.

و پدرش در ادامه فرمايش خود افزود: فاطمه جان! بدان كه شوهرت داراي چند خصلت و فضيلت است كه ديگران از آن فضايل و مناقب محروم هستند:

1_ ايمان و اعتقاد راسخ به خدا و رسولش،2_ آگاهي به علوم و فنون مختلف،3_ حكمت و معارف، 4_همسري چون تو،5_ دو فرزند پسر چون حسن و حسين،6_ انجام امر به معروف و نهي از منكر در تمام حالات، 7_قضاوت بر مبناي كتاب خدا.

و پس از آن فرمود: فاطمه! ما اهل بيتي هستيم كه خداوند رحمان عنايتي را به ما فرموده است، كه (نه به امت هاي قبل از ما و نه بعد از ما) به هيچكس چنين عنايتي نشده و نخواهد شد.

پدرت بهترين و افضل تمام پيغمبران مي‌باشد.

شوهرت وصي من، و افضل اوصياء است.

عمويت، حمزه سيد و سرور تمام شهيدان است.

جعفر طيار از ما اهل بيت است، كه در بهشت با دو بال خود پرواز مي‌كند.

و دو فرزندت حسن و حسين، كه دو سبط اين امت مي‌باشند.


211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین