عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
یادواره شهدای مسجد میثم با مداحی حاج محمدرضا طاهری
شهدا تکلیف مدارانه به میدان می آمدند و دنبال اسم و رسم نبودند. همه شهدا در این ویژگی مشترک بودند که در دامن پاک متولد شدند و نان حلال خوردند.

گزارش تصویری


عقیق: پانزدهمین یادواره شهدای مسجد میثم و گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم با سخنرانی سردار قاآنی جانشین نیروی سپاه قدس ، مداحی حاج محمد رضا طاهری و روایتگری حاج عباسعلی باقری ( عباس دست طلا ) برگزار شد.

گزیده ای از سخنان سردار قاآنی در این مراسم را بخوانید:

_ محور اصلی مجالس شهدا بحث ارزشمند مقاومت و دفاع از ارزش های اسلامی است. شهدای عالی مقام پرچم داران عزت این مملکت هستند. مجلس شهید مجلس عزاداری نیست بلکه مجلس عزت و سربلندی است.

_ بزرگان وقتی عزیز بودن را معنا می کنند حرف های زیادی دارند ولی یک بعد از حرف هایشان این است که عزیز آن انسانی است که نفوذناپذیر است. در همه جنگ ها طرفین دنبال این هستند که اراده خودشان را به طرف مقابل تحمیل کنند. حق و باطل بودن جنگ هم فرق نمی کند.

_ هشت سال جنگی که بین ایران و کشورهای غاصب اتفاق افتاد به خاطر این بود که عزت ما را پایمال کنند و به حول و قوه الهی در این دوره جنگ بلکه سی و شش سال جنگ نابرابر دشمن نتوانسته عزت ایران را پایمال کند. یکی از دلایل اصلی برای این که نتوانستند عزت ایران را پایمال کنند  این بود که همه شهدا در این ویژگی مشترک بودند که در دامن پاک متولد شدند و نان حلال خوردند.

_ کسی که می خواهد عزیز باشد و نفوذ ناپذیر باشد باید زیر ساخت درستی داشته باشد. شهدا زیر ساخت درستی داشتند. این زیر ساخت محکم توسط پدر و مادرهای شهدا حتی قیل از تولد درست شده بود. شهدا افرادی نفوذ ناپذیر بودند چون بنیان محکم و عقبه سنگینی داشتند و دنیای روشنی را پیش رو داشتند.

_ شهدا تکلیف مدارانه به میدان می آمدند و دنبال اسم و رسم نبودند. وقتی شهدا به میدان می آمدند چنان به زیبایی هنرنمایی می کردند که بارها دیدم افسران دوره دیده امریکایی طراحی این بچه ها را می دیدند انگشت حیرت به دهان می گرفتند. هنوز هم نتواسته اند سبکی مانند اطلاعات عملیات بچه های بسیجی پیدا کنند.

_ شهدا با عمل خود آیات قرآن را تفسیر می کردند. هر کس تقوا پیشه باشد خدا راه را برایش باز می کند. در میدان جنگ انسان می دید که راه را باز کردن و بن بست را شکستن و عزیز بودن یعنی چه. این ویژگی مشترک شهدا خیلی ارزشمند است و قیمت دارد. سنگ فلسیطنی ها از زمانی که شاگردی شهدا را کردند و به سبک شهدا عمل کردند تأثیرگذار است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین