عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
حاج صادق آهنگران در گفت‌وگو با عقیق
جبهه جایی بود که از روضه تا نوحه و حتی مرثیه‌سرایی تجسم عینی داشت.

گزارش تصوبری


عقیق- به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم نکوداشت حاج صادق آهنگران مداح و نغمه سرای سال های حماسه و دفاع در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در حاشیه این مراسم خبرنگار عقیق گفت و گوی کوتاهی با این ذکر اهل بیت(ع) داشت.

به نظر شما برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه چه اقدامات موثری باید انجام گیرد؟

امروز شاهد هستیم که یادواره‌ها و اجتماعات بزرگی برای ارج‌نهادن به مقام شامخ شهدا و آن همه حماسه و سلحشوری برگزار می‌شود؛ خوشبختانه مردم هم در این صحنه‌ها چه قدم‌های ارزنده‌ای برمی‌دارند. به واقع این یادواره‌ها، تجلیل‌ها و گرامیداشت‌ها، مردمی است و همه خودجوش برگزار می‌شود.

البته نباید از تلاش سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که آن‌ها هم خودشان را مدیون این مردان می‌دانند، غافل شویم. اما تصورم بر این است که همه چیز به دست جوانان، به صورت جهادی انجام می‌شود. این خودش نقطه قوتی است که آن‌قدر با علاقه و عشق به میدان می‌آیند و در این مسیر با همه طعنه‌ها و نامهربانی‌ها می‌کوشند تا بهترین اقدامات برای یادمان دفاع مقدس برگزار شود.

**پیداها و ناپیداهای دفاع مقدس از تریبون هیئت بازگو شود

 

شما در سال های دفاع مقدس بین رزمندگان مداحی می کردید؟ برای انتقال آن حال و هوا و روحیه جبهه بین هیئتی های امروز چه توصیه ای دارید؟

بنده باید بگویم هیئت به عنوان رسانه یا به نوعی زبان گویای انتقال معارف نهضت حسینی باید تریبونی برای اشاعه پیداها و ناپیداهای این 8 سال دفاع سلحشورانه باشد که شاید با اهتمام به آن یک تاریخ تغذیه شود. جبهه جایی بود که از روضه تا نوحه و حتی مرثیه‌سرایی تجسم عینی داشت. من رزمنده هایی را شاهد بودم که از همه چیز خود گذشته بودند تا پرچم عزت و افتخار این کشور برافراشته باشد.

**باید بودجه‌ای خاص ترویج دفاع‌مقدس درنظر گرفته شود

باید از مسئولین و متولیان این امر خواهش کنم که بودجه‌ای را برای ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس قائل شوند تا شاهد تقویت روزافزون این مهم باشیم. واقعاً به وجد می‌آیم وقتی می‌بینم این جوانان بسیجی را که چگونه با این همه ظرافت، یادواره‌های شهدا را برگزار می‌کنند.

**انتقال فرهنگ عاشورایی دفاع‌مقدس پیگیری می‌شود

این مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت، خاطرنشان کرد: به نظرمن این توفیقات و دستاوردهایی که از سوی جوانان بسیجی ما به منصه ظهور می‌رسد یک نقطه قوت و حُسن بزرگی محسوب می‌شود که با عشق و علاقه، انتقال فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس به جامعه را مجدّانه پیگیری می‌کنند. تلاش‌های این عزیزان امروز در مقابل انکار و کم‌کاری برخی که مغرضانه در مورد دفاع مقدس صحبت کرده‌اند و می‌کنند، قرار گرفته است. این هم محبت خداوند متعال است که این همه دستاورد و مبلغ فرهنگ دفاع مقدس از دل همین جامعه برخواسته و به یاری دغدغه‌مندان این عرصه آمده است.

در دیدار اخیر فرماندهان ویژه هفته دفاع مقدس، حضرت آقا شما را مورد تفقد قرار دادند آیا معظم له توصیه‌ای یا بیان خاصی داشتند؟

 هر وقت خدمت حضرت آقا رسیدیم و  برنامه‌ای داشتیم ایشان با آن دقت و جزئی‌نگری ، کار بنده را تأیید می‌کردند. در دیدار فرماندهان هم که بنده این توفیق را داشتم نواهای دفاع مقدس را در محضر ایشان اجرا کنم به من فرمودند "خیلی خوب بود".

**سلام عاشقان ولایت را رساندم

ایشان مثل همیشه نسبت به اشعار و سبک‌ها دقت فراوانی داشتند، به گونه‌ای که به بنده فرمودند "همچون گذشته خوب است". اتفاق دیگری که افتاد سلام خانواده های اهوازی عاشق ولایت و برخی از خانواده‌های معظم شهدا را به ایشان رساندم. برخی از اوقات البته از بنده سوال می‌کردند و توصیه ای داشتند ولی این بار این فرصت ایجاد نشد.

**آل‌سعود برای جان انسان‌ها احترامی قائل نیست

به نظر شما درباره فاجعه خونبار منا و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج چه تصمیمی باید از سوی متولیان امر گرفته شود؟

بار اول نیست که شاهد این جنایات و کم‌کاری‌ها از سوی دولت سعودی هستیم. این‌ها تاکنون خون‌های بسیاری از مسلمانان خاصه ایرانی‌ها ریخته‌اند! بنده 6 سفر به عمره و تمتع رفته ام و خودم شاهد فجایع دیگری همچون این حادثه و ماجرای جرثقیل بوده‌ام. در همین سال گذشته هم در همین مسیر 6 شهید داشتیم. منتها صدای آن درنیامده ولی امسال به اوج خودش رسید. بی تدبیری و بی‌خیالی آن‌ها امروز به غرض‌وزی و یا به تعبیر حضرت‌آقا به سوء مدیریت تبدیل شده است. از این حادثه دریافتیم که آل سعود همچون قبل برای جان انسان‌ها خصوصاً مسلمانان اهمیت و احترامی قائل نیست. لذا باید برخورد قاطعانه ای با عوامل این فاجعه شود تا شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم.

**خوشابحالشان قربانی نکرده، قربانی شدند

البته این نکته را هم جا دارد اشاره کنم کسی که از عرفات به مشعر و منا رفته از همه گناهان پاک شده است و خوشابحالشان که به قربانی هم نرسیده خداوند متعال آن‌ها را گلچین کرد. این عنایت‌هایی که خداوند به این عزیزان داشته، خود تسلی‌خاطری برای بازماندگان است که شهدای منا با لباس احرام و در سرزمین الهی دارفانی را وداع گفتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین