عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
سخنگوي دولت گفت: در جلسه امروز هيات دولت دو ستاد ويژه به مسئوليت وزراي كشور و فرهنگ و ارشاد اسلامي براي پيگيري حادثه منا تشكيل شد.
عقیق:محمدباقر نوبخت پس از جلسه فوق العاده هيات دولت كه براي بررسي حادثه منا تشكيل شده بود، افزود: در اين جلسه در خصوص حادثه منا و فاجعه غم انگيز كشتار مسلمانان بحث و گفتگو شد.
وي افزود: غير از انتقادي كه به عدم مديريت دولت عربستان براي فراهم كردن شرايط امور زائران فراهم شد، دو تصميم مشخص در جلسه هيات دولت اتخاذ شد كه يكي از تصميم ها اعزام سريع هياتي به رياست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه مسئولان هلال احمر و هواپيمايي به عربستان براي مديريت مسايل بود.
سخنگوي دولت گفت: تصميم دوم اين بود كه ستادي در داخل كشور با مسئوليت وزير كشور و تعدادي از وزرا تشكيل شود كه اين كارگروه نيز عصر امروز و پس از جلسه هيات دولت نخستين نشست خود را اغاز كرد.
سخنگوي دولت گفت : غير از كشته شدن بيش از 131 نفر، مجروح شدن 85 نفر و مفقود شدن365 نفر از هموطنانمان در حال حاضر بيش از 65 هزار زائر ايراني در عربستان هستند كه حج آنان ناتمام مانده و نياز است تا مديريت شايسته اي براي اين كار صورت بگيرد.
نوبخت افزود: همچنين اين ستاد بررسي مي كند كه به چه صورتي با فوريت نسبت به انتقال پيكر جان باختگان عزيز به داخل كشور اقدام كند.
وي ادامه داد: بايد براي مداواي مجروحان به سرعت عمل كنيم زيرا در عربستان تعداد كشته ها زياد است و نوع مديريت عربستان نشان داد كه نمي توان از آن ها انتظار كار خاصي داشت كه كارها را به نحو شايسته به فرجام برسانند.
سخنگوي دولت گفت: بايد شرايطي فراهم شود تا زائران حج خود را به پايان برسانند؛ وزارت راه و شهرسازي نيز اعلام كرده كه اين آمادگي را دارد كه بسرعت زائران را به كشور منتقل كند.
نوبخت افزود: دولت همچنان عدم كفايت و سو مديريت دولت عربستان را محكوم مي كند و بايد در نظر داشت كه مساله تمشيت حج شايد اولويت بعدي عربستان باشد و بيشتر به مسايل ديگر مي پردازند.


منبع:ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین