عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
آیا معنای «خادم الحرمین» ضیافت اینچنینی از مهمانان حرم الهی است
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به فاجعه دردناک کشته‌ شدن حاجیان در منا تأکید کرد: آیا معنای «خادم الحرمین» ضیافتی اینچنین از مهمانان حرم الهی است؟ آیا این حادثه عظیم، برای اثبات سوء مدیریت و ناتوانی آل‌سعود در میزبانی حجاج کافى نیست؟
عقیق: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی حادثه منا که منجر به شهادت جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام شد، بیانیه‌ای منتشر کرد.
 متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ (نساء/ 100)
فاجعه بزرگ شهادت جمعی از حجاج بیت الله الحرام پس از ادای مراسم و وقوفین در حالی که برای انجام مناسک منا آماده بودند زخمی عمیق بر دل‌ها نشانده است.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن عرض تسلیت به عالم اسلام و خانواده‌های معظم شهدای حج، مسئولیت این حادثه دردناک را همانند حادثه گذشته مسجد الحرام که موجب ارتحال ده‌ها تن از میهمانان درگاه ربوبی شد، متوجه رژیم سعودی دانسته و خواستار پاسخگوئی رژیم سعودی در برابر این دو جنایت بزرگ می‌باشد.
آیا معنای «خادم الحرمین» ضیافتی اینچنین از میهمانان حرم الهی است؟
آیا این دو حادثه عظیم و به دنبال آن آثار دردناک این حادثه‌ها، برای اثبات سوءمدیریت و ناتوانی آل سعود در میزبانی حجاج کافى نیست؟
 مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی متضرعانه  از درگاه خداوند مسالت دارد که به مجروحین این حوادث فاجعه بار شفای عاجل مرحمت فرموده  و شهدا را مشمول رحمت خویش گرداند و به بازماندگان آنان صبر جمیل و اجر عظیم عنایت فرماید.

و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین