عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
آیت الله العظمی سبحانی؛
این مرجع تقلید موحدان واقعی را ائمه اطهار(ع) دانستند و گفتند: موحد واقعی امام معصوم(ع) است؛ نه وهابیان آدم کش که مصیبت های بسیاری را به نام اسلام درست کرده اند.
عقیق:حضرت آیت الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به بندهایی از دعای روز عرفه، اظهار داشتند: امام حسین(ع) در این دعا فرموده است: «کَیْفَ یُسْتَدَلُّ عَلَیْکَ بِما هُوَ فى وُجُودِهِ مُفْتَقِرٌ/چـگـونـه استدلال شود بر وجود تو به چیزى که خود آن موجود در هستیش نیازمند»، «اِلَیْکَ اَیَکُونُ لِغَیْرِکَ مِنَ الظُّهُورِ ما لَیْسَ لَکَ حَتّى یَکُونَ هُوَ الْمُظْهِرَ/ بـه تـو اسـت و آیـا اسـاساً براى ما سواى تو ظهورى هست که در تو نباشد تا آن وسیله ظهور تو»، لَکَ مَتى غِبْتَ حَتّى تَحْتاجَ اِلى دَلیلٍ یَدُلُّ عَلیْکَ وَمَتى بَعُدْتَ حَتّى/ گـردد تـو کـِى پـنـهان شده اى تا محتاج بدلیلى باشیم که به تو راهنمائى کند و چه وقت دور مانده اى تا»، تَکُونَ الاْ ثارُ هِىَ الَّتى تُوصِلُ اِلَیْکَ عَمِیَتْ عَیْنٌ لا تَراکَ عَلَیْها/ آثار تو ما را به تو واصل گرداند کور باد آن چشمى که تو را نبیند که مراقب»، «رَقیباً وَخَسِرَتْ صَفْقَهُ عَبْدٍ لَمْ تَجْعَلْ لَهُ مِنْ حُبِّکَ نَصیباً اِلهى اَمَرْتَ/ او هـسـتـى و زیـان کـار بـاد سوداى آن بنده که از محبت خویش به او بهره اى ندادى».
این مرجع تقلید با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره ائمه (ع)، ابراز داشتند: امامان معصوم(ع) در دعاهای خود به رشته ای از مسائل عرفانی و فلسفی اشاره کرده اند که عقل بشر آن روز متوجه آن نمی شد و فلاسفه پس از گذشت سال ها از بحث و تدریس متوجه آن شده اند.
ایشان خاطرنشان ساختند: امامان معصوم(ع) علم خود را از بشر نیاموختند؛ چراکه مدینه آن روز، هرگز شامل این علم ها نبود؛ چراکه دوران معاویه بود و این مباحث در آن زمان وجود نداشت.
حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: ائمه اطهار(ع) نزد کسی درس نخوانده اند و این ادعیه و سخنان، نشان دهنده امامت آنان می باشد.
معظم له بیان داشتند: آیا در غیر شیعه این امامان، این آثار و این ادعیه و سخنان وجود دارد؟ فقط مکتب شیعه است که از چنین انسان ها و مباحث غنی برخوردار است.
این مرجع تقلید موحدان واقعی را ائمه اطهار(ع) دانستند و ابراز داشتند: موحد واقعی امام معصوم(ع) است؛ نه وهابیان آدم کش که مصیبت های بسیاری را به نام اسلام درست کرده اند.
ایشان خاطرنشان ساختند: وهابیون به نام اسلام کشورها را با خاک یکسان کرده و بعد می گویند که ما موحد هستیم.


منبع:حوزه
211008
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین