عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
دبير شورای كتاب مجمع جهاني اهل‎بيت(ع) اظهار داشت: يكی از آثار منتشره مجمع جهاني اهل‎بيت(ع)، كتاب ارزشمند "بلاغة الإمام علي بن الحسين(ع) ـ خُطب، رسائل و كلمات" مي‌باشد. در اين كتاب مباحثي مانند معرفی خطبه‌های امام سجاد(ع) مطرح شده است.
عقیق: «حجت‎الاسلام عباس جعفری» دبير شورای كتاب مجمع جهاني اهل‎بيت(ع) در گفتگو با خبرنگار ابنا اظهار داشت: اين مجمع در راستاي معرفي تاريخ، سيره و معارف اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) اقدام به تهيه و چاپ و نشر كتاب‌هايی در بـاره‌ی زندگانی، تاريخ و فضائل اهل‌بيت(ع) نموده است كه برای نمونه می توان به موسوعه أعلام الهداية در 14 جلد كه تا کنون مكرر به زبان عربی در ايران و لبنان منتشر شده و ترجمه‌ی فارسی، اردو، تركی استانبولی آن نيز چاپ شده است.

وی افزود: يكی از آثار منتشره مجمع كتاب ارزشمند "بلاغة الإمام علي بن الحسين(ع) ـ خُطب، رسائل و كلمات" مي‌باشد. در اين كتاب مباحثي مانند معرفی خطبه‌های امام سجاد(ع) در زمينه ‌توحيد و خدا شناسی، آفرينش عرش، زهد و تقوا، دوری از دنيا، اوصاف مؤمنين و منافقين، فضايل آل محمد(ع)، اهميت قرائت قرآن، مناجات با خدا، اوصاف زاهدين، اوصاف شيعه، اقتدا به آل‌محمد(ع)، نهي از قياس، اوصاف اوليای الهی، چگونگی خروج و ظهور حضرت مهدی موعود(عج)، نهی از مصاحبت با احمق و جاهل، تشويق مردم به تقوا، احتجاج با مردم كوفه و ... مطرح شده است.

دبير شورای كتاب مجمع جهاني اهل‎بيت(ع) خاطرنشان كرد: در بخش های ديگر اين كتاب، نامه‌ها و رسائل امام سجاد(ع) به اصحاب، ساير مسلمانان، فقها، علما و حاكمان، در زمينه مراعات تقوا، خدا ترسی و خدمت به مردم، نهي از ظلم و ستم به مردم، امانت‌داري و ... مطرح شده است. بخش پاياني كتاب به موضوع حقوق نفس، پيشوايان، رعيت، رَحِم، مردم، سائل(سوال کننده)، دشمن، نصيحت، سِنّ و ... اختصاص يافته است.

حجت‎الاسلام عباس جعفری يادآور شد: قرار است به مناسبت همايش بين ‌المللي امام سجاد(ع) اين كتاب و ساير مقالات و كتاب‌های پذيرفته شده در يك مجموعه منتشر شود كه زمان برگزاری آن در آينده اعلام خواهد شد.


منبع: ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین