عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
مديركل عتبات عاليات از افزايش موقت گيت هاي گذرنامه در مرزهاي مهران و شلمچه و چزابه در موسم اربعين خبر داد.
عقیق: محسن نظافتي مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت ضمن تشكر از زحمات فرماندهان مرزباني عراقي زرباطيه و بصره در اربعين سال گذشته گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم ايران براي شركت در مراسم اربعين ، ناچاريم امكانات مرزها را براي عبور چندين برابر ظرفيت روزانه زائرين افزايش دهيم.
وي افزود: در مرزهاي مهران و شلمچه و چذابه براي سرعت بخشيدن به حركت و عبور زائرين، مجموعا حدود ۱۰۰ گيت در حال اضافه شدن است و اگر به همين مقدار در مرز عراق اضافه نشود موجب ايستايي زائرين و اختلال در نظم خواهد شد. نظافتي با توجه به ضرورت هماهنگ شدن دو طرف نقطه صفر مرزي ايران و عراق درخواست كرد تا با مسئولين خود در خصوص افزايش امكانات و گيت هاي گذرنامه مذاكره و اقدام نمايند.
فرماندهان پايگاههاي مرزباني عراق نيز ضمن تأييد در خواست هيأت ايراني ، افزايش گيت ها و امكانات را هماهنگ با مرز ايران در موسم اربعين ضروري دانسته و اظهار داشتند كه موارد را از طريق مراجع ذيربط پيگيري خواهند كرد
در حاشيه اين بازديد شهرداري تهران تهيه و تدارك ۶ عدد چادر اسكان جمعي در طرف ايران و عراق هر سه مرز را عهده دار شد و جهت رفع مشكلات اربعين سال گذشته در مرز شلمچه ، نشستي با كنسولگري ايران در بصره برگزار شد.
گفتني است علاقمندان به سفر كربلا در موسم اربعين، جهت ويزاي گذرنامه بايد از هم اكنون از طريق ثبت نام در سامانه سماح اقدام نمايند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین