عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
استاد زبان و علوم انساني انستيتو پلي تكنيك ساحل عاج:
استاد زبان و علوم انساني انستيتو پلي تكنيك ساحل عاج گفت: جهل باعث ايجاد گروه هاي تكفيري شده است.
عقیق:خانم مريم سيس گفت: جهل و ناداني باعث ايجاد گروه هاي تكفيري و تروريستي در سطح جهان شده است.
وي با بيان اينكه اگر اسلام و قرآن به خوبي در جوامع اسلامي معرفي و اجرا شود ديگر جايي براي گروه هاي افراطي وجود نخواهد داشت اظهار داشت: اين گروه ها از فقر و بيسوادي مردم سوءاستفاده كرده و با دادن پول به آنها سعي در جذب اين افراد هستند لذا بر انديشمندان اسلامي واجب است تا هر چه زودتر در افشاي چهره آنان اقدام نمايند.
وي خاطر نشان ساخت: دوري مسلمانان از يكديگر باعث شده است تا نفرت و كينه جاي عشق و محبت را بگيرد و همين مسئله آتش جنگ و خونريزي را در ميان جوامع اسلامي شعله ورتر ساخته تر ساخته است بنابر اين از واجبات است تا بيش از گذشته به وحدت بين مذاهب اسلامي انديشيده شود.
اين ميهمان همايش تقويت تقريب بين مذاهب اسلامي همچنين با بيان اينكه تاكيد بر مشتركات ديني بهترين راهكار براي رسيدن به وحدت اسلامي است افزود: با دوري از اختلافات جزيي و پرداختن به مشتركات ديني حتما امت واحده تشكيل خواهد شد.
سيس به دشمني دنياي استكبار با جهان اسلام اشاره كرد و گفت: دشمنان اسلام در عمل ثابت كرده اند كه تا نابودي كامل اسلام كوتاه نخواهند آمد پس مسلمانان نيز بايد زير پرچم شعائر اسلامي به تشكيل و ايجاد امت بزرگ اسلامي بينديشند و با اتحادشان در همه زمينه ها در مقابل دشمنان دين خود بايستند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین