عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
يك پزشك اندونزيايي گفت: مشتركات ديني مي تواند به عنوان خميرمايه اوليه و مباني وحدت اسلامي بين مسلمانان باشد.
عقیق:علوي سمي با تاكيد بر ضرورت شكل گيري وحدت بين مذاهب اسلامي گفت: پيشرفت جهان اسلام و تشكيل يك جامعه اسلامي قدرتمند بدون اتحاد و همبستگي غيرممكن است.
وي گفت: مشتركات فراواني از جمله خداي واحد، قرآن واحد، قبله واحد و ... بين مسلمانان وجود دارد كه بايد با تكيه بر آنها به وحدت كامل و تشكيل امت واحده اسلامي برسيم.
اين ميهمان همايش تقويت بين مذاهب اسلامي تاكيد كرد: ما مسلمانان متاسفانه از مشتركات غافل شده و به برخي از اختلاف نظرهاي فقهي مي پردازيم كه همين مسئله باعث تشتت و دوري مسلمانان از يكديگر شده است.
سمي در ادامه به نقش انديشمندان و نخبگان جهان اسلام در ايجاد همبستگي مسلمانان اشاره كرد و افزود: فرهيختگان و انديشمندان مسلمان در سراسر اسلام بسيار فراونند ولي آنطور كه بايد و شايد به وظيفه خطير و سنگين خود عمل نمي كنند اگر اينان به آنچه كه وظيفه دارند عمل كنند قطعا در ايجاد اتحاد اسلامي نقش مهمي بر دوش خواهند داشت.
اين پزشك اندونزيايي در خاتمه نشان دادن چهره رحماني دين مبين اسلام را در ايجاد وحدت اسلامي بسيار تاثيرگذار دانست و گفت: هم اينك دشمنان اسلام از دين آسماني و مبين اسلام كه دين رحمت و عطوفت است چهره اي خشن و مخدوش به جهانيان نشان مي دهند و همين مسئله موجب شده است وحدت اسلامي شكل نگيرد، اگر دين اسلام آنطور كه هست معرفي شود قطعا در ايجاد وحدت اسلامي موثرخواهد بود.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین