عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
سخنران بعثه مقام معظم رهبري گفت: مرحله ملكات مرحله انقلاب در باطن است و مراد اين است كه در اين مرحله آنچنان باطن به خود نورانيت مي گيرد كه حجاب باطن كنار مي رود و اگر از باطن حجاب كنار رود از ظاهر هم حجاب كنار مي رود
عقیق: حجت الاسلام و المسلمين سيد رحيم توكل سخنران بعثه مقام معظم رهبري در جمع پر شور عزاداران حسيني در صحن حرم امام حسين عليه السلام گفت: بحث ما اين بود كه عالم دنيا، عالم حجاب است و عالم بعد از مرگ، عالم شهود است و كاري مي خواهيم كنيم كه عالم دنيا، براي ما عالم شهود شود و حجاب همين جا از ديده هاي ما كنار برود. همچنين درباره نسبت روح و جسم تعبير شد كه روح فرمانده است و جسم آلت و ابزار روح است و فرمان روح را اجرا مي كنند
استاد حوزه علميه قم افزود: اگر اعمال ما مثبت باشد اثر آن در روح جمع مي شود و اگر ظلمت زا باشد، ظلمت ها در روح ما جمع مي شود، بنابراين روح محل تجمع نورانيت هاي اعمال مثبت و ظلمت هاي اعمال ناپسند ما است.
وي افزود: نكته اي ديگر اين بود كه چه كنيم اين پرده ها كنار رود؟ به اين نتيجه رسيديم كه انجام و واجبات و مستحبات نورانيت زا و اعمال گناه آلود ظلمت زا هستند.
اين استاد اخلاق حوزه ابراز داشت: اگر باطن نورانيت گرفت سير چهار مرحله اي دارد، اول، اثرات سطحي است بعد عمقي مي شود و سپس اثرات به حالت استقرار و رسوخ در روح تبديل مي شود و در مرحله آخر به حد ملكات مي رسد.
وي افزود: مرحله ملكات مرحله انقلاب در باطن است و مراد اين است كه در اين مرحله آنچنان باطن به خود نورانيت مي گيرد كه حجاب باطن كنار مي رود و اگر از باطن حجاب كنار رود از ظاهر هم حجاب كنار مي رود، اما اين موضوع به تنهايي كفايت نمي كند، ما بايد از اعمال ظلمت زا هم خود را دوري كنيم
سخنران بعثه مقام معظم رهبري افزود: ما در اعمال نورانيت زا مشكل نداريم موضوعي كه براي ما مشكل ايجاد مي كند اعمال ظلمت زا هستند، روز گناهي انجام مي دهيم، شب توبه مي كنيم و پرونده را پاك مي كنيم و دوباره روز ديگر با اعمال گناه آلود پرونده خود را سياه مي كنيم.
وي افزود: اين رفتار سير معنوي نيست و درجا زدن است و اگر در صدد رسيدن به مرحله ملكوت هستيم بايد اعمال خود به سمت اعمال نورانيت زا و خودداري از اعمال ظلمت زا سوق دهيم.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین