عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
پرداخت مبالغ میلیونی به مداحان حرام است
امام جمعه سراب موروثی بودن هیئت امنا در برخی مساجد روستاها را از آفات حوزه مساجد در شهرستان سراب عنوان و بر لزوم بازنگری در این موضوع تاکید کرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین اکرمی در همایش ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد خدمت در دین و مسجد و بسیج را توفیقی الهی عنوان و خاطرنشان کرد: خدمت در درگاه الهی مقامی است که فنا ندارد.

امام جمعه سراب اختلاف بین پایگاه و هیئت امنا مساجد را امری قبول نشدنی عنوان و خاطرنشان کرد: کلاسها و جلسات قرآن و هیئت صالحین جایگاهش مسجد است .

وی اختلاف سلیقه را امری عادی عنوان کرده و گفت: بروز اختلافات به محیطهای خارجی امری ناپسند و مورد پذیرش نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سراب موروثی بودن هیئت امنا در برخی مساجد روستاها را از آفات حوزه مساجد در شهرستان سراب عنوان و بر لزوم بازنگری در این موضوع تاکید کرد.

اکرمی برای کاهش اختلافات بین هیئت امنا و پایگاه بر لزوم انتخاب هیئت امنا و فرماندهان پایگاه شایسته تاکید کرد.

امام جمعه سراب با ابراز تاسف از حذف منابر در برخی مساجد مجالس موعظه و سخنرانی را از ملزومات مساجد بر شمرد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم حفظ ظواهر توسط برخی مداحان و همچنین در خواست مبالغ میلیونی از سوی برخی مداحان اردبیلی و کشوری خاطرنشان کرد:در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان در طشت گذاری به مداحان اردبیلی پرداخت شده است.

امام جمعه سراب در پایان پرداخت مبالغ هنگفت برای مداحانی که برای حضور در مجالس مداحی مبالغی گزاف را در خواست می کنند, حرام دانسته و تصریح کرد: مبالغی که توسط هیئات جمع می گردد جزو بیت المال است و چنین پرداختهایی خیانت به بیت المال و حرام است.

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین