عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
مرجعیت عالی شیعه در عراق، در واکنش به موج مهاجرت براه افتاده از عراق به سمت کشورهای اروپایی، تاکید کرد که مهاجرت به کشورهای غیر اسلامی اعم از شرق و یا غرب، در صورتی که به دین افراد و یا خانواده آنان لطمه و نقصانی وارد کند، حرام است.
عقیق:آیت الله 'علی سیستانی' روز پنجشنبه در پاسخ به تعدادی سوال از سوی مردم عراق که از این مرجع درباره شرایط مهاجرت پرسیده بودند، جواب داد: اگر فرد مطمئن باشد که سفرش به کشورهای غیر مسلمان لطمه ای به دینش نمی زند، ایرادی ندارد.
وی این فتوا را شامل سفر به کشورهای غیر اسلامی به هر دلیل، اعم از تجاری، تحصیلی، اقامت موقت و یا دائم دانسته و تاکید کرده حتی کسی که اطمینان دارد سفرش به خارج به نقصان در دین همسرش منجر می شود، این سفر حرام است.
این فتوا شامل فرزندان و نزدیکان فرد نیز می شود و در تعریف واژه نقصان در دین، در همین فتوا آمده است ، 'نقصان در دین، هر فعل حرام را که باعث گناه کبیره یا صغیره می شود، اعم از زنا، شرب خمر و غیره' شامل می شود.
آیت الله سیستانی حدود دو هفته پپش نیز از گسترش پدیده مهاجرت در جوانان عراقی و تخلیه کشور از نیروی جوان، ابراز نگرانی کرده و نسبت به ادامه آن هشدار داده بود.
وی از عراقی هایی که تصمیم به ترک و مهاجرت از کشور گرفته اند توصیه کرده بود در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین