عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان كرمانشاه از آمادگي اين ستاد براي همكاري در پذيرايي از زائرين كربلاي معلي در اربعين امسال خبر داد.
عقیق:حجت‌السلام سيد مصطفي حسيني‌منش با اعلام اين خبر گفت: زيارت عتبات عاليات در اريعين يكي از وظايف ما خصوصا در اين شرايط سياسي منطقه است و سال گذشته با همه مشكلات و تهديدي كه دشمن كرد، 20 ميليون مسلمان اعم از شيعه و سني به زيارت عتبات عاليات رفتند.
وي با بيان اينكه سال گذشته با هجوم جمعيت مشكلاتي پيش آمد، ادامه داد: امسال با تاكيد مقام معظم رهبري، ستاد عالي ساماندهي اربعين متشكل از 9 كميته در كشور تشكيل شد.
به گفته رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات اين كميته‌ها شامل كميته امنيتي و انتظامي (با مسئوليت وزارت كشور)، كميته سوخت و حمل و نقل (با مسئوليت راهداري و حمل و نقل)، كميته اعزام ( با مسئوليت حج و زيارت)، كميته اسكان و تغذيه (با مسئوليت حج و زيارت)، كميته سياسي و كنسول‌گري (با مسئوليت وزارت امور خارجه)، كميته اطلاع‌رساني و مستندسازي (صدا و سيما)، كميته فرهنگي و آموزشي (بعثه رهبري)، كميته بهداشت و درمان (وزارت بهداشت و درمان) و كميته مشاركت‌هاي مردمي (با مسئوليت ستاد بازسازي عتبات عاليات) است.
حسيني‌منش با اشاره به دو مسئوليت مهم ستادبازسازي عتبات عاليات در اين بخش تاكيد كرد: مسئوليت اول ما ساماندهي كمك‎هاي مردمي شامل گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، كنسرو، عسل، مربا، پتو، فرش، موكت، آب معدني و ... است.
وي افزود: دومين مسئوليت ما شناسايي و تامين محل مناسب براي برپايي موكب‌ها در مسير كربلا، نجف اشرف و بين راه كربلا و نجف است.
حسيني‌منش عنوان كرد: زمين‌هايي در اين مسير شناسايي شده تا براي آنها آمكانات لازم مانند آب و برق نيز فراهم شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كرمانشاه خاطرنشان كرد: هيات‌هاي مذهبي كه علاقمند به خدمت‌رساني به زائرين هستند نيز مي‌توانند با ما همكاري كنند، به شرط آنكه از قبل تعداد افرادي كه مي‌توانند پذيرايي كنند را در اختيار عتبات قرار دهند.
به گفته اين مسئول، با توافقاتي كه با گمرك در مرز مهران و شلمچه صورت گرفته، هر اقلامي كه براي پذيرايي از زئران بخواهد از مرز خارج شود بدون تشريفات گمركي خواهد بود و حتي شرايطي فراهم است كه هيات‌ها بتوانند وسايل و امكانات خود را تا اربعين سال بعد نيز در كربلا و نجف نگهداري كنند.
حسيني‌منش به اهم مشكلاتي كه سال گذشته براي زائرين عتبات عاليات وجود داشت نيز اشاره و عنوان كرد: نبود محل اسكان و تغذيه، نبود پاركينگ مناسب، نبود پتو و وسايل گرمايشي، عدم نظارت بهداشتي بر توزيع نذورات، تجمع كمك‌هاي مردمي در خوزستان و كمبود امكانات در مرز مهران و ... از مهمترين مشكلات بود.
وي با بيان اينكه مردم كرمانشاه از ديرباز پذيراي زائرين عتبات عاليات بودند، ابراز اميدواري كرد: در اربعين امسال نيز مردم و هيات‌هاي مذهبي مشاركت قابل توجهي براي پذيرايي از زائرين در كربلا، نجف و حتي مرزها داشته باشند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كرمانشاه ادامه داد: بايد مردم مشاركت كنند تا همانطور كه براي مهمانان نوروزي در ورودي شهر چادرهاي استقبال برقرار مي‌شود، به زائرين عتبات نيز خدمات خوبي ارائه شود.

منبع: ايسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین