عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
مدير گروه پيشگيري از بيماريهاي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: زائران حج تمتع از استانهاي سه گانه خراسان هنگام خروج از فرودگاه، براي پيشگيري از بيماريهاي مختلف به ويژه 'كرونا' آموزشهاي بهداشتي را فرا مي گيرند.
عقیق:دكتر محمدجعفر صادقي، افزود: در موسم حج به دليل ارتباط نزديك حجاج كشورهاي مختلف با يكديگر خطر بروز بيماريها و عفونتهاي تنفسي افزايش مي يابد.
وي گفت: بدين منظور كارشناسان بهداشتي با حضور در پايانه مرزي فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد توصيه هاي بهداشتي را به زائران ارائه مي كنند و جزوه آموزشي ويژه به آنان داده مي شود.
مدير گروه پيشگيري از بيماريهاي دانشگاه علوم پزشكي مشهد ادامه داد: رعايت بهداشت فردي در طول سفر حج، تاكيد بر شستن دستها قبل از صرف غذا و همچنين بعد از ارتباط و دست دادن با حجاج ساير كشورها و استفاده از ماسك براي افراد در معرض خطر به ويژه سالمندان در اين زمينه مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي افزود: همچنين فرمهايي به زائران ارائه مي شود كه در زمان حضور در مكه و مدينه مشكلات سلامتي خود را در آن يادداشت و زمان بازگشت به كارشناسان بهداشتي تحويل دهند.
او ادامه داد: از سوي ديگر در ماههاي اخير جلسات آموزشي براي مديران، مسوولان و پزشكان كاروانهاي حج پيرامون بهداشت محيط، سلامتي زائر و پيشگيري از بروز بيماريها برگزار شده است.
نخستين گروه زائرين حج تمتع 94 خراسان رضوي 15 شهريور ماه از فرودگاه هاشمي نژاد مشهد عازم سرزومين وحي شدند.
امسال 7521 زائر در قالب 52 كاروان از استان خراسان رضوي به حج تمتع مشرف مي شوند.
همچنين پرواز زائرين استانهاي خراسان شمالي و خراسان جنوبي نيز از فرودگاه هاشمي نژاد مشهد انجام لذا شش كاروان از خراسان شمالي با 644 زائر و 10 كاروان و از خراسان جنوبي با تعداد 1062 زائر از فرودگاه مشهد اعزام خواهند شدد.
طول مدت اقامت كاروانهاي حج 29 الي 32 روز خواهد بود و پروازهاي بازگشت كاروانهاي حجاج خراسان رضوي از 16 مهر آغاز و تا 22 همان ماه بطول مي انجامد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین