عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
معاون فرهنگی رسیدگی به امور مساجد خبر داد:
حجت الاسلام کرمی گفت: طی 2 سال گذشته حدود 500 مسجد از میان 2 هزار و 500 مسجد شهر تهران نماز جماعت صبح احیاء شده و امروز در هزار مسجد نماز جماعت صبح برگزار می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین سعید کرمی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از طرح احیاء نماز جماعت صبح در مساجد خبر داد و گفت: طی 2 سال گذشته حدود 500 مسجد از میان 2 هزار و 500 مسجد شهر تهران نماز جماعت صبح احیاء شده و امروز در هزار مسجد نماز جماعت صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه ما این است که تا پایان سال 94 این آمار به هزار و 500 مسجد برسد که در این راستا بسته‌های حمایتی و ترویجی را تهیه‌ کرده‌ایم و سعی ما بر این است که با کمک خودم مردم، ائمه جماعات و متولیان مساجد این برنامه را محقق کنیم.

معاون فرهنگی از رسیدگی به امور مساجد در خصوص بسته‌های حمایتی و ترویجی توضیح داد: بسته متنوعی در نظر گرفته شده به طوریکه سهم هر یک از عوامل که مانع برپایی نماز جماعت صبح است، مشخص شده که بیشترین سهم به انگیزه ائمه جماعات و مردم در برپایی آن باز می‌گردد.

وی ادامه داد: در همین راستا سعی کردیم با استفاده از ظرفیت رسانه به سمت فرهنگ‌‌سازی پیش برویم چرا که اگر دغدغه این موضوع در میان ائمه جماعات، اعضا هیئت امنا و نمازگزاران ایجاد شود، حتی نیازی به حمایت مالی هم نخواهد بود چرا که در این صورت همانگونه که به برپایی نماز جماعت‌های ظهر و مغرب و همچنین فعالیت‌های جاری مسجد کمک می‌کنند، در برپایی نماز جماعت صبح نیز خود مردم هزینه‌ها را تأمین خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کرمی برقراری ارتباطات محتوایی با ائمه جماعات در تشویق فعالان مساجد را از جمله موارد بسته‌های حمایتی ترویجی برشمرد و بیان کرد: علاوه بر این موارد برای حمایت مالی از مساجدی که با کمک مالی اندکی نماز جماعت صبح در آنها احیا می‌شود از ظرفیت برخی دستگاه‌ها استفاده کنیم.

وی در پایان اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «در شأن ام‌القرای جهان اسلام نیست که هنگام اذان صبح درب مساجد بسته باشد» خاطرنشان کرد: اگر چه این به معنی آن نیست که مساجد چنین وضعیتی دارند اما این فرموده وظیفه‌ای را از جانب ایشان بر عهده همه ما قرار داده است چرا که حتی آن بخشی از مساجد هم که اینگونه هستند زیبنده جامعه دینی ما نیست.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
درمحله ما ، مسجد حضرت امیر ع سالهای ساله که نماز صبح برقرار داره
ما توفیق شرکت نداریم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین