عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
حجت الاسلام قاسمیان:
مدیر حوزه علمیه مشکات با اشاره به اینکه مؤمن حقیقی در تمامی عرصه ها برای خدمت به خلق حاضر بوده و دین و ایمان را به عرصه زندگی فردی محدود نمی کند، گفت: کسی که دین را تنها به عرصه زندگی فردی محدود می‌کند مؤمن نیست و رفتارش منافق گونه است.
عقیق:حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، در برنامه سمت خدا با بیان اینکه آیات قرآن کریم به خوبی ویژگی‌های مؤمن حقیقی را بیان کرده است، افزود: مؤمن حقیقی کسی که با دیگر مؤمنان رابطه ولایت و سرپرستی دارد. وی با اشاره به اینکه مؤمن حقیقی به خاطر اسلام، دین و ایمان پذیرای هرگونه مسؤولیت اجتماعی است، تصریح کرد: در تاریخ صدر اسلام ثروتمندان مکه که حاضر شدند به خاطر دین از خانه و زندگی خود گذشته و در مسجد صفه نشین شوند و همچنین در مقابل انصار که به خاطر دین حاضر شدند این مهاجران را بپذیرند از مؤمنان حقیقی بوده و قرآن از آنها به عنوان نمونه شاخص یک مؤمن یاد می کند. مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) ادامه داد: در همین زمان عده‌ای دیگر هم در مکه بودند که تا مرحله پذیرش زبانی اسلام پیشرفته بودند ولی حاضر نشدند به خاطر دین مهاجرت کرده یا خمس و زکات اموال خود را بپردازند که آیات قرآن کریم این گروه را مؤمن حقیقی نمی داند. حجت‌الاسلام قاسمیان اظهار کرد: سوره میارکه زمر در آیه 45 در زمینه بیان تفاوت مؤمن حقیقی با کسانی که اسلام ظاهری آورده‌اند می‌فرماید اگر خدا به تنهایی در همه عرصه ها یاد شود و در همه شؤونات انسان به دستورات خداوند پایبند باشد مؤمنون حقیقی است اما کسانی که به صورت گزینشی عمل کرده و برای هزینه کرد دین براساس سلیقه شخصی عمل می‌کنند مؤمن حقیقی نیستند. وی افزود: همچنین سوره مبارکه انفال درباره مؤمنان حقیقی از مهاجران و انصار یاد کرده و می‌فرماید مؤمن مهاجر که با جان و مال خود راه خدا جهاد می‌کند و عده‌ای از انصار آنها را پناه دادند عده‌ای از اینها اولیای بعضی دیگر هستند که هر دو گره مؤمن حقیقی هستند. مدیر حوزه علمیه مشکات ادامه داد: اما کسانی بودند در مکه که ایمان آوردند و هجرت نکردند اینها با هم رابطه ولایی ندارد و اگر خدا را در همه جا قبول داشتند باید به خاطر دین طعم سختی‌ها را می کشیدند و اینها شاخص های مؤمن قرآنی و حقیقی هستند که با هجرت و زحمت خود پایه‌های دین را تقویت می کند؛ اینها نسبت به هم برادر معنوی بوده و از بردار حقیقی هم نسبت به یکدیگر جلوتر هستند. حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به اینکه پذیرش اسلام به معنای گوشه نشینی و دوری از اجتماعی نیست بلکه به معنای عمل به دستورات دین و پذیرش مسؤولیت های اجتماعی در راستای دستورات دین است، افزود: کسی که دین را تنها به عرصه زندگی فردی محدود می‌کند مؤمن نیست و رفتارش منافق گونه است.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین