عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي نماينده بعثه مقام معظم رهبري دركربلا معلي درجلسه روحانيون و مداحان كاروان ها در بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي ، با اشاره به اين كه نشاط يكي از آداب سفر است، بر پرهيز از مزاحهاي دون شان تاكيد كرد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي با نيكو شمردن مزاح در سفر و رعايت كميت و كيفيت آن با استناد به حديثي گفت: كه كثرت مزاح و شوخي آبروي انسان را مي كاهد و انسان را حقير مي سازد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري دركربلا معلي، يكي از آداب سفر را حسن خلق و بشاش بودن و مزاح مشروع، عنوان كرد و افزود: در مزاح بايد كسي يا كساني تحقير و يا تنقيص نشوند وموجب اذيت ديگري نگردد.
وي در ادامه ادخال سرور وشادمان كردن ديگران را جزء اعمال نيكو برشمرد واظهار داشت: شوخي ممدوح و در دايره شرع مقدس بين اولياء خدا گاهي وجود داشت زيرا يكي از راههاي ادخال سرور به ديگران مزاحهاي شرعي است.
حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي، ارزش انسان را در صفات نيكوي او دانست وگفت: به ميزاني كه چهره عبوس، مذمت شده به همان ميزان چهره بشاش تمجيد گرديده است و مومن بايد شادماني در صورت و حزنش در قلبش باشد، مزاح موجب شادماني همسفران مي گردد و از خستگي سفر مي كاهد و ايجاد صميميت و دوستي مي كند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین