عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴
آيت الله مصطفوي در هيات ميثاق با شهدا
هم خدا نسبت به بنده محبت دارد و هم برخي بندگان نسبت به خدا و صد البته كه محبت خدا به بندگان مقدم بر هر محبت ديگري است .

"هيات ميثاق با شهدا" دانشگاه امام صادق (ع) يكشنبه شب با سخنراني آيت الله مصطفوي و مداحي امير عباسي برگزار شد .

به گزارش عقيق، آيت الله مصطفوي با اشاره به آيه اي از سوره مائده و بيان مطالبي در ارتباط با "محبت" گفت : محبت وقتي ارادي باشد، داراي ارزش است .

وي افزود : هم خدا نسبت به بنده محبت داشته و هم برخي بندگان نسبت به خدا و صد البته كه محبت خدا به بندگان مقدم بر هر محبت ديگري است .

آيت الله سیدحسن سعادت مصطفوی اظهار داشت : افرادي كه در برابر خدا محبت نشان داده و از محبت پروردگار متنعم مي شوند، در برابر مومنين مهربان هستند و اين در حاليست كه همين افراد حتي احساس نياز هم به كفار نمي كنند چه برسد به اعلام آن .

اين استاد فلسفه با اشاره به تهاجم همه جانبه غرب به اسلام و بويژه كشور ايران افزود : در عرصه اي قرار گرفته ايم كه نيازمند يك جهاد عمومي بوده و اين وظيفه همه است كه هر كاري كه مي توانند در مقابله با تهاجم فرهنگي انجام دهند، كه خريد كالاي ايراني كمترين اين كارهاست .

وي با اشاره به دوران طاغوت و ناشناخته بودن جايگاه روحانيون و بويژه علما نزد برخي از مردم گفت : محبت خدا سختي هاي خود را دارد و اين سختي ها اقتضاي محبت پروردگار است و هر كسي كه دوست و محب خداست، بايد پاي اين رفاقت بماند .

آيت الله مصطفوي با بيان اين مطلب كه محبت وقتي بوجود مي آيد كه با خدا سنخيت روحي ايجاد شود، اظهار داشت : محبت به دنباله ي علم و دانش مي آيد؛ پس اگر چيزي را خوب بشناسيم به آن محبت پيدا خواهيم كرد .

وي با اشاره به اين مطلب كه هر چه معرفت افزايش پيدا كند، محبت نيز بيشتر خواهد شد اظهار داشت : انسان وقتي كه خدا را شناخت، آن گاه محبت بوجود مي آيد و در اين بين دين خدا محبوب ترين چيزها نزد خدا بعد از ذات اوست . 

مدیر گروه فلسفه دانشگاه امام صادق(ع) به لزوم زندگي كردن خدايي و اينكه همه كارها رنگ و بوي خدايي بدهد اشاره كرده و افزود : در مرتبه ي محبت الهي اولين قدم آن است كه هر چه خدا مي گويد بگوييم چشم .

وي در پايان با اشاره به مصادف بودن نوروز و ايام شهادت حضرت زهرا (س) گفت : قرار گرفتن ايام شهادت در روزهاي آغازين سال نو امتحاني است براي افراد كه خود را و ارادتشان را به بي بي دو عالم بسنجند و در ايام حزن اهل بيت كاري نكنند كه سنخيتي با آن نداشته باشد .

وي در توصيه اي نيز افزود : بهتر است كه حضرت زهرا (س) را "خانم" صدا نزنيم و از لفظ بي بي استفاده كنيم، زيرا خانم به زناني مي گفتند كه وضعيت اجتماعي و اخلاقي درستي نداشتند .

به گزارش عقيق، هيات هفتگي ميثاق با شهدا يكشنبه شب ها ساعت 19:30 در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) با سخنراني اساتيد گرانقدر و مداحي برادران ميثم مطيعي و امير عباسي پذيراي ارادتمندان اهل بيت است .

انتهاي پيام //


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین