عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
اگر قرار است تحولی رخ دهد، باید زمینه سازی شود. خانواده ها باید جهت گیری داشته باشند تا بتوانند زمینه سازی کنند. اینطور القا شده هر خانواده مسلمان، مهدوی است. ولی باید گفت که اینطور نیست. . .
عقیق:برنامه "خانه مهر" رادیو معارف به چهار روش برای ایجاد "زندگی مهدوی" می پردازد. این برنامه به بررسی زندگی آرمانی و زمینه سازی ظهور با حضور حجت الاسلام اخوان می پردازد.
بعضی از خانه ها کوچک و ساده است، بعضی از خانه ها کپر است و مردم در چادر زندگی می کنند، بعضی از خانه ها هم بزرگ است، اما گاهی از این خانه های کوچک آدم های بزرگی پرورش پیدا می کنند. در مقابل گاهی از خانه های ویلایی و بزرگ آدم هایی رشد می کنند که بزرگ نیستند. بزرگی و رشد آدم ها به خانه ها و ماشین ها نیست.
یک شهید 19 ساله به نام ناصرالدین باغانی وصیت نامه ای دارد که در ابتدای آن کلید واژه های مهم و ارزشمندی را استفاده کرده است. به طوری که مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری خود در ۲ سال برای این شهید پیام داده اند و فرمودند: این جوان باید الگو باشد. . . بنده نوشته جات شهید را مکرر خوانده و از آن بهره و فیض تازه ای گرفتم. راهی که ایشان رفت، پس از سال ها سلوک و ریاضت می توان به آن دست یافت.
نخستین عبارات وصیت نامه باغانی کلید واژه دارد، شهید در ابتدای وصیت نامه عبارات راهبردی با استفاده از روایات بیان می کند و در ادامه آرمان هایش را ذکر می کند، در نخستین عبارت می گوید: خدایا من به این جمع بندی رسیدم که دو جبهه حق و باطل داریم. از تو می خواهم که مرا در جبهه حق قرار دهی. دو نکته در وصیت نامه این شهید است، عشق و عاشقی که با خدا دارد و زمینه سازی که برای ظهور می کند.
وقتی خانواده ما مهدوی شد، یعنی قرار است در جبهه حق گام برداریم. پس باید بدانیم که چه انجام دهیم و فرزندانی از این جنس تربیت کنیم که در جریان حق ثابت قدم باشند.
خانواده مهدوی با غیرمهدوی تفاوت دارد. اینطور القا شده هر خانواده مسلمان، مهدوی است. ولی باید گفت که اینطور نیست که هر خانواده مسلمان مهدوی باشد. به این ترتیب اگر رنگ و روی و جهت زندگی ما مهدوی شود، خروجی هایش همان می شود که مورد رضایت و تعجیل در ظهور شود.
اگر قرار است تحولی رخ دهد، باید زمینه سازی شود. خانواده ها باید جهتی بگیرند که بتوانند زمینه سازی کنند. شیهد چمران می گوید در احادیث شنیده اید که 313 نفر از کادرهای مومن، کارکشته و پرهیزگار لازم است به وجود بیاید تا امام زمان(ع) ظهور کند، از خانه نشستن نمی توان کادری این طور به وجود آورد، بلکه در خلال مبارزه و انقلاب ها انسان هایی تربیت می شوند که بتوانند کشوری را اداره کنند.
خانواده ای باید داشته باشیم و فرزندانی تربیت کنیم که طرازشان انقلاب اسلامی باشد تا در آینده بتوانند کشوری را اداره کنند، اگر هدف شما این بود که امام را یاری کنید و جهت و آرمان زندگی ما معلوم باشد، به گفته روایات حتی بعد از مرگ برمی گردیم تا امام را یاری کنیم.
دو نوع دعا در مورد امام عصر(ع) داریم و وقتی این دعاها را مهندسی می کنیم، درمی یابیم دعا برای شخص آقا و دیگری دعا برای شخصیت امام و درک جایگاه حضرت و انتظار ایشان است، به طور مثال در دعای عهد، ندبه و غیره درباره یک جریان صحبت می شود که باید زمینه سازی صورت گیرد. اگر نگاه ما این باشد، جایگاه ما و روش های تربیت ما معنا پیدا می کند و دغدغه ما می شود.
نقش زندگی آرمانی در برنامه ریزی زمان، کارگزاران اولیای الهی دو ویژگی شاخص دارند. قوی و امین هستند. اگر هدف ما قوی بودن برای ظهور امام باشد، هر کوشش و قدمی که برمی داریم ثواب می نویسند و خانواده ما خانواده آرمانی می شود.
اگر می خواهیم سفر برویم، اگر براساس خانواده آرمانی حرکت کنیم، باید سفرهایی را انتخاب کنیم که در راه رسیدن به هدف به ما کمک کند. به طور مثال در شب نیمه شعبان با خانواده خود به مسجد جمکران برویم و در مورد هدف، قیام و شخصیت حضرت صحبت کنیم. در این صورت است که به مکان یابی و سفرهای آرمانی عمل کرده ایم.
همچنین اگر آرزو داریم که امام عصر(ع) ظهور کنند، باید ایرانی آباد و پیشرفته داشته باشیم و در این راه یک آرمان داشته باشیم و چون ایران یکی از محورهای قیام حضرت است، باید برایش تلاش کنیم و به تولید ملی کمک کنیم. بنابراین براساس فرمایش مقام معظم رهبری به خرید کالای ایرانی اقدام کنیم.
مکان یابی آرمانی، خریدهای آرمانی، برنامه ریزی های آرمانی و سفرهای آرمانی ۴ راه پیشنهادی برای زمینه سازی ظهور به همراه زندگی و خانواده آرمانی و مهدوی است.


منبع:شبستان
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین