عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
پرسش قابل تأمل آيت الله ممدوحي از زائران حج؛
زائران ما نمايندگان ملت ايران در سرزمين وحي هستند و امت اسلامي بخش اندكي از ملت ديندار ايران را در اين سرزمين مشاهده مي كنند و مطمئنا حركات و رفتارهاي زائران ما را رصد خواهند كرد؛ زائران ايراني به اين سوال در خلوت خود پاسخ دهند كه بازارگردي آنها تا چه حد به تابلوي نفيس ملت ايران نزد زائران ديگر كشورهاي اسلامي خدشه وارد مي كند؟
عقیق:آيت الله حسن ممدوحي، عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به كنگره عظيم حج كه با حضور زايران امت اسلامي در حال برگزاري است، گفت: زايران جمهوري اسلامي بايد بيش از زايران ديگر هوشياري داشته باشند و از لحظه لحظه حضور خود در مكه و مدينه براي معرفي اسلام ناب محمدي(ص) و تقويت وحدت استفاده كنند.
وي افزود: چالشي با عنوان تكفيريها در جهان اسلام وجود دارد و اصولا تكفيريها يك پديده سياسي هستند و هيچ ارتباطي به دين ندارند و اگر امت اسلامي از بهشت به زمين نيز هبوط كنند، اين پديده سياسي آنها را تكفير مي كند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: معتقد هستم فرصت عظيم حج نبايد تشريفاتي و بدون تعامل زايران كشورهاي اسلامي به پايان برسد؛ معنويت بايد در اوج خود باشد و نكته ديگر آنكه سرنوشت جهان اسلام با سرنوشت تك تك امت اسلامي گره خورده است و چه مكاني بهتر از مكه و مدينه كه گرفتاريهاي امت اسلامي حل و فصل شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري با ذكر اينكه كنگره حج دنياي اسلام و توانمندي هاي آن را معرفي مي كند، افزود: قدرت دنياي اسلام را نبايد به دليل گرد و غباري كه تكفيريها ايجاد كرده اند، فراموش كنيم؛ اين قدرت با پشتوانه بيش از يك ميليارد مسلمان و دارايي هايي چون كنگره حج مي تواند آينده درخشاني را رقم بزند.
وي در بخش ديگر اين گفت و گو به مسئله حض معنوي زايران از فرصت حج اشاره كرد و گفت: مسجدالحرام و مسجد النبي دو مكان بهشتي هستند و اين سرزمين محل نزول فرشتگان است، اگر به حقيقت اين مسئله زايران بينديشند، لحظه اي فرصت كوتاه اقامت در اين مكان هاي مقدس را با بازار گرديها و حتي سطحي نگريستن به مقوله عبادت عوض نخواهند كرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري عنوان كرد: زايران ما نمايندگان ملت ايران در سرزمين وحي هستند و امت اسلامي بخش اندكي از ملت ديندار ايران را در اين سرزمين مشاهده مي كنند و مطمئنا حركات و رفتارهاي زايران ما را رصد خواهند كرد؛ زايران ايراني به اين سوال در خلوت خود پاسخ دهند كه بازارگردي آنها تا چه حد به تابلوي نفيس ملت ايران نزد زايران ديگر كشورهاي اسلامي خدشه وارد مي كند؟
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان افزود: بازارگردي زايران موجب مي شود كه ذهن زايران درگير خريد شود و بهره معنوي لازم را از اين سرزمين به دست نياورند؛ در حالي كه بايد در كنار انجام عبادات و اعمال حج، با تاريخ مكه و مدينه نيز آشنا شوند و در ورود به كشور به جاي نشان دادن خريدهايشان، تجربيات معنوي و آموخته هاي خود را به دوستان و خويشان هديه دهند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین