عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام نوروز و دهه فاطمیه، روزانه 25 سخنرانی تبلیغی و مذهبی ویژه عموم زائران و مجاوران در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.
عقیق:  حجت‌الاسلام والمسلمین "محمود روحانی‌نژاد" گفت: این سخنرانی‌ها با عنوان گلواژه معارف برای عموم زائران بارگاه منور رضوی در رواقهای امام خمینی(ره)، دارالاجابه، غدیر، دارالحجه و شبستانهای مسجد جامع گوهرشاد برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی با بیان اینکه روزانه 25 سخنرانی تبلیغی و مذهبی در اماکن متبرکه حرم مطهری رضوی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، سید حسین قمی، سید حسین مؤمنی، مهدی ماندگاری، فلاح‌زاده، راشد یزدی، طباطبایی نسب، هادی طباطبایی، سید جعفر طباطبایی، گلزاده و سعیدی برخی از سخنرانان حرم مطهر رضوی در ایام نوروز 92 و دهه فاطمیه  هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی تصریح کرد: خانواده و جوانان، سبک زندگی دینی، بیان معارف اسلامی، بیان سیره و حدیث از ائمه معصومین(ع)، اخلاق رضوی، در سایه سار نهج‌البلاغه، شرح صحیفه سجادیه و آداب زیارت مهم‌ترین موضوعات سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی در این ایام است.

روحانی‌نژاد افزود: هر روز قبل از نماز ظهر و عصر، قبل از نماز مغرب و بعد از نماز عشاء در صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی جلسات بیان احکام برگزار و در آن احکام مورد نیاز عموم زائران مطرح می شود.

وی گفت: همزمان با ایام نوروز و شهادت حضرت فاطمه‌(س) سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی از دوم فروردین با رویکرد دهه فاطمیه و بیان سیره فاطمی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی یادآور شد: ساعات پس از زیارت، فرصت مغتنمی است تا در حریم قدسی عالم آل محمد(ص)، زائران به کسب معرفت و بهره‌مندی از دریای بیکران اندیشه و عرفان اسلامی مشغول شوند و چون به واسطه حضور در منبع فیض و نور، آمادگی دریافت حقایق دارند از این رو سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی برای عموم زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تدارک دیده شده است.

روحانی‌نژاد تاکید کرد: برگزاری سخنرانی‌های عمومی در قالب بیان سیره، احکام و اعتقادات، آداب زیارت، شرح و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و ادعیه و زیارت مختلف نظیر زیارت امین الله، امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های تبلیغی، مذهبی حرم مطهر رضوی در ایام نوروز است.


منبع:ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین