عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي در جمع روحانيون و مداحان كاروان ها با استناد به احاديث و روايات، اخلاق نيكو را بهترين عامل جذب ديگران و موفقيت انسان خواند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين بهجتي با اشاره به اخلاق نيكوي پيامبر اكرم(صلي‌الله عليه واله و سلم) اظهار داشت: حضرت رسول(صلي‌الله عليه واله و سلم) به عنوان يك انسان كامل، داراي صفات كمال است اما خداوند متعال در قرآن كريم يكي از صفات پيامبرش را از ديگر صفات ايشان مهمتر و برجسته تر عنوان نموده است و آن خلق عظيم پيامبر(صلي‌الله عليه واله و سلم) بوده است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي رمز موفقيت افراد را علاوه بر تلاش و اخلاص، اخلاق حسنه برشمرد و گفت: اخلاق نيكو، بزرگترين عامل جذب ديگران است.
وي با اشاره به جايگاه والا و رسالت روحانيون اظهار داشت: روحانيون از مردم و در مردم و با مردم بوده و بايد باشند زيرا جايگاه روحانيون انتساب به امام زمان(عجل الله تعالي فرجه) و نبي مكرم اسلام(صلي‌الله عليه واله و سلم) است و همانگونه كه پيامبر(صلي‌الله عليه واله و سلم)، مردمي بود و در بين مردم زندگي مي كرد، روحانيون نيز براي ايفاي نقش پيام رساني و تبليغ لازم است با مردم و در مردم باشند.
حجت الاسلام والمسلمين بهجتي افزود: آنچه را كه موجب جذب مردم به اهل بيت(عليه السلام) بود برخوردهاي كريمانه و متواضعانه و اخلاق نيكو و خداپسند ايشان بوده است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي با تاكيد بر الگوپذيري از اهل بيت(عليه السلام) گفت: ما بايد الگوپذير از ائمه معصومين(عليه السلام) باشيم و بر سيره آنها عمل كنيم.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین