عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای شناخت اهل بیت(ع) و تحول در شیوه زندگی مطابق با سبک اسلامی است.
عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رجبی با گرامیداشت دهه کرامت گفت: میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) دو واقعه مهم در این دهه می‌باشد و این دهه فرصتی مهم برای شناساندن و شناسایی زندگی اهل بیت (ع) و رسالت آنهاست.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در واقع دهه کرامت فرصت مغتنمی برای شناخت اهل بیت(ع) و تحول در شیوه زندگی مطابق با سبک اسلامی است.
رجبی اظهار کرد: البته شناخت اهل بیت (ع) مختص به فرصت خاصی نیست و همیشه باید ویژگی‌های ائمه اطهار و اهل بیت (ع) را به خوبی شناخت و آن را در جامعه تبیین کرد، اما ایامی همچون دهه کرامت به واسطه برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی شرایط خوبی را برای طلاب و روحانیون در این رسالت مهم فراهم می‌سازد.
وی تصریح کرد: قم به واسطه حضور حضرت معصومه(س) دارای مقام و شأن ویژه‌ای است و باید نگاه ویژه‌ای نیز در تبیین ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: شناخت کرامات حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) می‌تواند موجب تحول در زندگی بسیاری از جوانان شود. در این میان متولیان فرهنگی و رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از منابع معتبر دینی و علمی در این امر اهتمام ورزند؛ چرا که نسل جوان ما تشنه فراگیری معارف ناب هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد برخی از مناقب حضرت معصومه (س) عنوان کرد: ایشان در طهارت، علم، معرفت، عفاف، پاکدامنی، وفاداری به ولایت و صبر و شکیبایی سرآمد و در راه رسیدن به برادر ثابت قدم بود.
رجبی عنوان کرد: همچنین حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا (ع) به لحاظ علمی و انجام مناظرات و شناخت توطئه‌های حاکمان ظالم دارای جایگاه مهمی بود و زندگی سراسر نورانی ایشان در عبادت و مجاهدت‌های دینی و علمی می‌تواند راهگشای زندگی باشد تا سبک زندگی‌مان را با نگرشی دیگر تغییر دهیم.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین