عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق:
نماينده بعثه‌‌ مقام معظم رهبري در عراق در جمع دانشجويان دانشگاه تهران، جريان عاشورا را داراي دو رويكرد خون و پيام خواند و با تاكيد به شور وشعور زايران گفت: مهندسي جريان عاشورا و حج در برائت از دشمنان اسلام تجلي مي يابد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، با بيان اينكه امام حسين (ع) و يارانش با شعار خون خود اسلام را آبياري كرده و زمينه بيداري امت اسلامي را مهيا كرد و زينب كبري(سلام الله عليها) و امام سجاد( عليه السلام) پيام خون شهداي كربلا را به جهانيان اعلام كرد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، حضرت زينب(سلام الله عليها) را اسوه صبر و استقامت و مبلغي بي نظير خواند و افزود: رسالت حضرت زينب(سلام الله عليها) بسيار خطير بود و توانست در دنياي آن روز يزيد جنايتكار را رسوا و مردم را بيدار و هدف نهضت حسيني را تبيين كنيد.
وي ادامه داد: به راستي اگر زينب كبري(سلام الله عليها) در كربلا نبود پيام خون شهداي كربلا به جهانيان اعلام نمي شد و درست گفته اند كه" كربلا در كربلا مي ماند اگر زينب نبود.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، رسالت امروز زايران را علاوه بر شور كه زمينه ساز شعور است را دشمن شناسي خواند و اظهار داشت: جريان كربلا را خداوند به گونه اي مهندسي كرده است كه براي هميشه الگو و سعادت بخش بشريت باشد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، با اشاره به عرفات و مشعر خاطر نشان كرد: شور و شعور در حج تبلور يافته و زايران بايد در عرفات، معرفت و در مشعر، شعور پيدا كنند و دشمن را دقيق بشناسند و جمع كردن ريگ، نماد مسلح شدن حاجي است.
وي گفت: اگر حاجي معرفت پيدا نكند شعور نيز پيدا نمي كند و مشكل امروز مسلمانان نشات گرفته از عدم شناخت دشمن است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، ابراز داشت: زاير حسيني، همان كار زاير خانه خدا را در معنا و هدف محقق مي سازد، يعني حقيقتا لباس صدق و صفا كه لباس حقيقي احرام است بر تن مي كند و با اذن دخول وارد حرم مي شود و با اشك چشم كه مظهر كامل شور است با امام حسين(عليه السلام) پيمان مي بندند تا با دشمنان راه و مكتب او تا سرحد جان بجنگد.
وي جريان داعش را مشابه جريان يزيديان در عاشورا خواند و گفت: اين يك جريان ساخته دست استكبار و صهيونيست است و به منظور بدنام كردن اسلام و اسلام گريزي طراحي شده است و عمدتا براير مقابله با انديشه اسلام ناب محمدي كه از سوي امام خميني(ره) معمار كبير انقلاب مطرح شد به وجود آورده اند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، رسالت دانشگاهيان را در افشاگري با زبان و قلم برعليه داعشيان و استكبار جهاني خطير خواند و ادامه داد: ارمغان زيارت، لبيك گفتن به امام حسين(عليه السلام) و بيان اهداف ايشان است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین