عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
فراخوان جشنواره بین المللی فاطمی همزمان با دهه کرامت در دو بخش عمومی و تخصصی اعلام شد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) از فراخوان جشنواره بین المللی «فاطمی» همزمان با دهه کرامت خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوعاتی چون نماز، امر به معروف، نهی از منکر، عفاف و حجاب، فرهنگ زیارت، شخصیت حضرت معصومه (س) و دفاع از ولایت در سیره حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حضرت فاطمه (س) بارگاهی ندارد و قبر ایشان از نظرها مخفی است و از طرفی به دلیل شباهت های میان حضرت فاطمه (س) و حضرت  فاطمه معصومه(س) این جشنواره برای هر دو بزرگوار برگزار می شود.

دبیر جشنواره بین المللی فاطمی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فاطمی در گروه‌های سنی مختلف و با دو رویکرد عمومی و تخصصی برگزار می‌شود. در رویکرد عمومی، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی در قالب مسابقات و همایش‌ها برگزار می‌شود و در رویکرد تخصصی برنامه‌هایی با هدف گردآوری آثار و محصولات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش عمومی این جشنواره تصریح کرد: در بخش عمومی، مسابقات ویژه بانوان، کودکان و نوجوانان، حوزویان و دانشگاهیان برگزار می‌شود. در بخش تخصصی نیز حوزه مطبوعات و دیجیتال، حوزه دیداری و شنیداری، حوزه ادبی، مقاله و پایان نامه، حوزه علمی پژوهشی و همچنین حوزه هنرهای تجسمی و طراحی پوسترهای نمایشگاهی را خواهیم داشت.

حجت الاسلام احمدی افزود: در بخش مسابقات ویژه بانوان، خاطره، نقاشی و داستان ارائه می‌شود، همچنین نوشته‌های ادبی، مستند، فیلم کوتاه، داستان کوتاه، عکاسی و گوشی‌های همراه از دیگر موضوعات جشنواره بین‌المللی «فاطمی» است.

وی موضوع «مدیریت شبکه‌های اجتماعی» ویژه حوزویان و جوانان را یک کار ابتکاری دانست و گفت: گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی، با موضوعات هدف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از برترین‌ها تقدیر می‌شود.

دبیر جشنواره بین المللی «فاطمی» تصریح کرد: فراخوان این جشنواره همزمان با دهه کرامت اعلام شده است و مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذر سال جاری است و اختتامیه جشنواره همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم در دی ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: جشنواره بین‌المللی فاطمی با همکاری عتبات عالیات عراق، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین