عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۰۸۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
در جلسه روحانيون در بعثه مقام معظم رهبري در كربلا مطرح شد :
يكي از روحانيون كاروان در هنگام پرسش و پاسخ در جلسه روحانيون در بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اين مطلب گفت : برخي از زائران عتبات عاليات در سفر زيارتي خود علاوه بر حرم هاي مطهر امامان معصوم(ع) از اماكني بازديد و آنها را زيارت مي كنند كه برخي از آنها فاقد ريشه و سند معتبر است.
عقیق: يكي از روحانيون كاروان در هنگام پرسش و پاسخ در جلسه روحانيون در بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اين مطلب گفت : برخي از زائران عتبات عاليات در سفر زيارتي خود علاوه بر حرم هاي مطهر امامان معصوم(ع) از اماكني بازديد و آنها را زيارت مي كنند كه برخي از آنها فاقد ريشه و سند معتبر است .
وي گفت : از آثار منفي و پيامدهاي ترويج و تبليغ اماكن غير مستندي همچون مقام شير فضه در كربلا، مقام حضرت علي اكبر(ع) در كربلا و مقام حضرت علي اصغر (ع) در كربلا ، جلب توجه مردم به سوي آنها و سلب توفيق زيارت و محروميت از درك محضر اهل بيت (ع) و ديگر شهداي والا مقام كربلاست و زماني را كه زائر صرف تردد بين اين اماكن و بازديد آنها مي كنند ، به همان اندازه از تشرف در صحن و حرم آن بزرگواران و زيارت قبور مطهر آنان محروم مي شود.
اين روحاني كاروان اظهار داشت: از پيامدهاي منفي و زيانبار ترويج اين اماكن را رسميت دادن به اماكن جعلي در حالي كه آموزه هاي ديني بر خلاف آن بوده و از بين رفتن فرصت هاي ارزشمند در اين سفر برشمرد.
وي ادامه داد: از ديگر پيامدها محروم شدن از زيارت امام حسين (ع) ، حضرت باب الحوائج و ديگر شهداي كربلا و تزاحم و تصادم در گذرگاه هاي تنگ اين اماكن است.
اين روحاني كاروان در پايان گفت: شايسته است به عنوان يك تكليف شرعي به جاي بردن زائران به اين كوچه پس كوچه هاي انحرافي ، از آنها بخواهيم تا باحضور در حرم هاي مطهر از خداي بزرگ كمال و معنويت را در حضور ارواح بلند آنان طلب كنند.
لازم به ذكر است بعثه مقام معظم رهبري تلاش نموده با انتشار و توزيع كتاب، بروشور، سي دي هاي آموزشي و تشكيل و برگزاري جلسات توجيهي براي روحانيون ، مداحان و مديران كاروان ها زائران را از آثار و پيامدهاي منفي ترويج اين اماكن مطلع و آشنا نمايد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدجواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
0
سلام ایشون اگه میگفتند که به جای زیارت نقاط دیگر بهتر است که بیشتر در حرم ها مطهر به عبادت مشغول شویم . . . وگرنه مقام حضرت علی اکبر و حضرت علی اصغر علیهم السلام بدون سند نیستش.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین