عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
آیت‌الله صافی گلپایگانی:
آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع) گفت: جشنواره امام رضا (ع) متناسب با شأن امام رضا (ع) و با تبیین کرامت‌های رضوی برگزار شود.

عقیق:به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با سید جواد جعفری عنوان کرد: برنامه‌هایی که در جشنواره امام رضا(ع) اجرا می‌شود باید تبیین کننده کرامت‌های رضوی باشد، آن هم در جلوه‌هایی زیبا و هنرمندانه که برای مخاطب برانگیختگی ایجاد کند.

وی در ادامه تأکید کرد: باید مراقب بود تا کاری چنین بزرگ در معرض آسیب مسائل تاریخی و دیگر مسائل قرار نگیرد، همه ظرفیت‌ها باید در خدمت جشنواره قرار گیرد تا حق مطلب ادا شود.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم به ظرافت‌های شعری و ادای دین شاعران مختلف به ساحت قدسی حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: باید در کنار نشر اشعار شاعران معاصر به شعر رضوی در کلام  بزرگان و قدمای  شعر هم توجه کرد و آن را به گوش مخاطب رساند .

وی اظهار داشت: صفا و صمیمیت باید در رفتار برگزار کنندگان و میهمانان جشنواره امام رضا(ع) متجلی شود تا مردم علاقمند به این ساحت نورانی در شعاع آثار آن قرار بگیرند.

 آیت الله صافی گلپایگانی نسبت به احتمال بروز مطالب وهن آلود هشدار داد و گفت: باید مراقب بود تا خدای نکرده مسائل وهن آلود و خطوط قرمز، به کار عظیم انجام شده با این همه دستاوردهای بزرگ، آسیب نرساند. چون جشنواره‌ای با این گستردگی جغرافیایی و فراوانی رویکردها، افتخاری برای ارادتمندان اهل بیت است و این افتخار باید برای تاریخ بماند.

این مرجع تقلید خطاب به دست اندرکاران جشنواره امام رضا(ع) گفت: هر قدمی که برمی‌دارید، هر قلمی که می‌زنید، هر حرفی را که می‌نویسید حتی اگر ظاهر کوچکی داشته باشد در این ساحت بزرگ و صاحب حرمت است، پس باید مراقب اعمال بود تا آسیب نبیند باید ریزه خواری سفره حضرت را فرصت و سعادتی بزرگ دانست که بستر ساز سعادت انسانی می شود.

وی در توصیه اخلاقی همه را به حرم و آستان حضرت شمس‌الشموس حوالت داد که هرچه زیبایی است طفیل نگاه حضرت دوست است.

 در این نشست صمیمی سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گزارشی از جشنواره ارائه کرد که با استقبال و اظهار خوشحالی این مرجع تقلید مواجه شد.

جعفری جشنواره را مبدأ دهه کرامت دانست که امروزه هم در تقویم رسمی و هم تقویم ذهن و فکر مردم دارای جایگاه قابل احترامی است .

وی به برنامه‌های طراحی شده برای 31 استان ایران و 78 کشور جهان اشاره کرد و گفت: جشنواره سیزدهم می‌تواند بیش از گذشته به ساحت قدس حضرت رضا (ع) ادای دین کند.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، در لا به لای محبت‌های آیت الله و در پاسخ به پرسش‌های ایشان به آمار تولیدات برخی جشنواره‌ها در مناطق مختلف اشاره کرد که گویای تلاش و تکاپوی گسترده برای ترویج فرهنگ رضوی است. موضوعی که خوشحالی و دعای آیت الله را در پی داشت.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین