عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
مداحی کربلایی جواد مقدم در هیئت یاس علقمه
هیئت آمدن خیلی خوب است و سینه زدن خیلی عالی است و باعث عاقبت به خیری در دنیا و آخرت می شود اما این ها همه مقدمه است. بعضی از ما در مقدمه گیر کرده ایم.
گزارش تصویری



عقیق: مراسم روضه و ذکر توسل با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی پناه ، مداحی کربلایی جواد مقدم و کربلایی قاسم تقوایی در هیئت یاس علقمه برگزار شد .

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام علی پناه را بخوانید:

_ در بین امامزادگان واجب التعظیم جایگاه حضرت معصومه(س) یک جایگاه ویژه و خاص است. عظمت وجود این خانم به حدی زیاد است که وجود نازنین امام رضا(ع) به این عظمت در زیارت مأثوره حضرت معصومه(س) اشاره می کند. ما فقط سه امامزاده را می شناسیم که این سه امامزاده از طرف امام معصوم زیارت شدند و زیارت نامه هایشان یادگار امام معصوم است.

_ اولین امامزاده وجود قمر منیر بنی هاشم است. که زیارت ایشان طبق نقل یادگار امام صادق(ع)  است. دومین امامزاده مولانا علی اکبر(ع) است. که روایات و نقل ها اذعان به این نکته دارند که امام سجاد(ع) برادر بزرگوار ایشان زیارت نامه را به یادگار گذاشتند. سومین امامزاده حضرت معصومه(س) است که زیارت نامه ایشان هم یادگار حضرت علی بن موسی الرضا می باشد.

_ امام رضا(ع) می فرماید وقتی می خواهید نزد خواهرم مشرف شوید و کشکول گدایی را نزد ایشان می برید اینچنین به نزد ایشان بروید و بگویید که یا فاطمه معصومه(س) من را در بهشت خدا شفاعت کن. معلوم می شود ایشان صاحب شفاعت است.

_ یکی از کسانی که به نقل از امام رضا(ع) صاحب مقام شفاعت است و خداوند اذن شفاعت می دهد حضرت معصومه(س) است. چون خانم صاحب عظمت است و طبق فرمایش امام رضا(ع) آبرو و عظمت خانم نزد خدا بسیار زیاد است. اگر می خواهید از زیارت بهره مند شوید و حداکثر بهره برداری از فیوضات را از زیارت ببرید باید آداب زیارت را رعایت کنید.

_ تنها امامزاده بودن حضرت معصومه(س) دلیل بر عظمت ایشان نیست و تنها دلیلی که باعث شده در بین این همه امامزاده این خانم مانند خورشید بدرخشد ولایت مداری ایشان بوده است. ایشان امام خود را خوب می شناختند.

_ سه اصل برای ولایت مداری است که  اولین اصل ولایت مداری که در شخصیت حضرت معصومه(س) تجلی یافته امام شناسی است. اصل دوم عاشق شدن است. بدیهی ترین اصل ولایت عاشق شدن است. بعضی از عشق ها ریشه در احساسات دارد و فراموش می شود و بعضی از عشق ها ریشه در شناخت و معرفت دارد و پخته است و دیگر خام نمی شود و فراموش شدنی نیست. سومین اصل ولایت مداری که در ساختار شخصیت حضرت معصومه(س) تجلی یافته است اطاعت است.معرفت عشق را می آورد و انسان عاشق مطیع می شود.

- هیئت آمدن خیلی خوب است و سینه زدن خیلی عالی است و باعث عاقبت به خیری در دنیا و آخرت می شود اما این ها همه مقدمه است. بعضی از ما در مقدمه گیر کرده ایم.  ما چقدر امام زمان (عج )خود را می شناسیم. از امام حسین(ع) صرفاً روضه روز عاشورا را می شناسیم.

_ خود را مقید به این هیئت ها نکنیم. باید مکتب خود را بشناسیم. دلیل این که امروز من و شما اشتیاقی به ظهور امام زمان(عج) نداریم این است که آقا را نمی شناسیم و نمی دانیم در جامعه مهدوی چه خبر است. عاشق آرام و قرار ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین