عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
همزمان با دهه کرامت
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی از برپایی سه نمایشگاه موضوعی با رویکرد فرهنگی در حرم مطهر رضوی همزمان دهه کرامت رضوی خبر داد.
عقیق: «مهدی لسانی» اظهارداشت: نمایشگاه‌های «کبوترانه» ویژه کودکان، نمایشگاه «حکایت آفتاب» ویژه عموم زائران و «حریم ملکوت» ویژه کودکان و نوجوانان از جمله نمایشگاه ‌هایی است که از سوی این اداره در سردر غربی صحن جامع رضوی و مرکز نمایشگاه های آستان قدس رضوی مهیا شده است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه «کبوترانه» ویژه کودکان 5 تا 8 سال تدارک شده است، افزود: کبوترانه نمایشگاهی است که در راستای احترام به زائر خردسال امام رضا(ع) و با هدف ارتقا بخشیدن و آموزش مهارت های دینی در کنار زیارت بارگاه منور رضوی و همچنین‌ ثبت یاد و خاطره‌ای خوش از سفر به مشهد و زیارت امام‌ رضا(ع) طراحی و اجرا شده است.
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه داستان هايي از زندگي حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) برای کودکان بیان می شود و در ادامه آموزش مفاهيم و مسائل دينی و سيره اهل بيت(ع) در قالب ماكت ها، نقاشي، داستان و بازي بازگو می شوند.
لسانی با اشاره به اینکه محل برگزاری نمایشگاه «حکایت آفتاب» در سردر غربی صحن جامع رضوي طبقه سوم است،  تصریح کرد: این نمایشگاه با موضوع روایتگري و بيان داستان هايي از زندگي حضرت رضا(ع)، آموزش مفاهيم و مسائل ديني از سيره ايشان در قالب ماكت و تابلو نقاشی مینیاتوری دیواری و به صورت غرفه اي برگزار مي شود.
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی افزود: نمایشگاه «حریم ملکوت» از قسمت‌های مختلفی از جمله نمایشگاه «آشنایی با حضرت رضا(ع)»، «نمایشگاه ‌فرهنگی»، «غرفه‌های آداب زیارت»، «حرم‌شناسی»، «مسابقات» و «حلقه‌های معرفت » تشکیل شده است.
وی گفت: برپایی چنین نمایشگاه ‌هایی در فضای حرم علاوه بر ایجاد فرصتی برای گذراندن هدفمند اوقات فراغت زائران حضرت رضا(ع) در تمامی گروه‌های سنی، موجب ترویج و نشر معارف دینی و رضوی نیز خواهد شد.


منبع:باشگاه خبرنگاران
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین