عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
حجت الاسلام پناهيان در عهد آدينه سخن گفت
ائمه (ع) به راحتي دوستان خود را از خود جدا نمي كنند، اما وقتي به محاسبه نفس مي رسد مي فرمايند، از ما نيست كسي كه هر روز محاسبه نفس نكند .

برنامه عهد آدينه اين هفته، با حضور اقشار مختلف مردم و سخنراني حجت الاسلام پناهيان در مسجد حضرت علي بن ابي طالب (ع) پونك، واقع در بوستان نهج البلاغه و در جوار شهداي گمنام برگزار شد .

به گزارش عقيق، حجت الاسلام عليرضا پناهيان با اشاره به اينكه برنامه عهد آدينه هر هفته در كوه و دامان طبيعت برگزار مي شود گفت:  طبيعت فقط بر جسم انسان تاثير نمي كذارد، بلكه تاثيرات روحاني فراواني نيز به همراه خود دارد .


وي با بيان اين مطلب كه انسان با طبيعت زنده و زندگي مي كند، گفت : براي درك تاثيرات طبيعت بر خود بايد آرامش را سرلوحه ي زندگي خود قرار داده و با قرار دادن خود در موقعيت هاي گوناگون طبيعي تاثيرات مثبت طبيعت را بپذيريم .

اين كارشناس مذهبي در ادامه و با اشاره به مقوله سبك زندگي گفت : سفارشات ائمه (ع) خود تشكيل دهنده سبك زندگي است . براي مثال حضرت علي (ع) فرموده اند، هنگامي كه خسته شديد به طبيعت رفته و به سبزه نگاه كنيد .

وي در تاكيدي چند باره افزود : همه ي ورزش ها خستگي مي آورند، اما خستگي كوه نوردي و كوه پيمايي شيريني خاص خودش را دارد و به دور از حاشيه بقيه ي ورزش هاست . 

حجت الاسلام پناهيان در ادامه گفت : كوهنوردي يك ورزش فوق العاده معنوي بوده و تاثيرات مثبت فراواني دارد كه از جمله آن ها آموختن استقامت و گرفتن سرسختي از انسان را مي شود نام برد .

وي افزود : يك سخنراني 5 دقيقه اي بعد از كوه پيمايي، به مراتب داراي اثرات بيشتري از 50 جلسه سخراني بدون اين ويژگي است .

مشاور مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اين مطلب كه افرادي چون ابوذر اكثر عباداتشان تفكر بود، در بخش دوم سخنان خود گفت : يكي از انواع تفكر محاسبه ي نفس بوده و بايد هر كسي خودش را محاسبه كند. 

از ما ائمه نيست كسي كه هر روز محاسبه نفس نكند

حجت الاسلام پناهيان در ادامه افزود: ائمه (ع) به راحتي دوستان خود را از خود جدا نمي كنند، اما وقتي به محاسبه نفس مي رسد مي فرمايند، از ما نيست كسي كه هر روز محاسبه نفس نكند .

وي محاسبه نفس را راه رسيدن به تمامي قله هاي سعادت برشمرد و اظهار داشت : محاسبه نفس راز تزكيه، مناجات، خودشناسي و خداشناسي است .

اين كارشناس مذهبي آرامش را از ملزومات ورود به عرصه ي خودسازي دانسته و افزود : نبايد با خوبي ها سرگرم شده و از بدي ها و صفات رذيله ي خود غافل شويم .

وي با بيان اينكه محاسبه نفس با محاسبه عمل متفاوت است، گفت : محاسبه نفس يعني اينكه چرايي انجام كارهاي خود را پيگيري كرده و در صدد رفع آن رذيلت ها باشيم .

حجت الاسلام پناهيان با ذكر مثالي در باب اينكه اگر نزديكان انسان از دنيا مي روند، پيامي است براي اطرافيان، گفت : هر فعلي كه انجام داده و رخ مي دهد، پيامي براي انسان دارد و حساس شدن به اين پيام ها از راه محاسبه نفس و تزكيه امكان پذير است .

در ايام نوروز حضرت ائمه را فراموش نكنيم

اين كارشناس مذهبي در ادامه به برخي از فوايد محاسبه نفس پرداخته و گفت : كم شدن توقعات از ديگران و شناخت خداوند متعال برخي از اثرات محاسبه نفس است.

حجت الاسلام پناهيان در بخش پاياني سخنان خود گفت : با محاسبه نفس و در پي آن شناختن خود مي توانيم امام زمان (عج) را نيز بشناسيم . امامي را بشناسم كه از پدر و مادر بيشتر به ما توجه داشته و نگران ماست و اين امر ميسر نخواهد شد مگر با آرامش .

وي توصيه اي هم براي ايام نوروز سال 1392 داشته و افزود : نوروز امسال مصادف است با ايام فاطميه و در اين ايام حضرت فاطمه (س) را فراموش نكنيم . در تحويل سال سلامي هم به آقايمان بدهيم و يقين بدانيم كه حضرت جواب سلام ما را خواهد داد و شكي نيست كه عيدي اي كه به همه مي دهند، چيز كمي نيست .

به گزارش عقيق، برنامه عهد آدينه هر هفته جمعه، با خواندن دعاي عهد، سخنراني توسط اساتيد مذهبي و برگزاري مسابقات متنوع و پذيرايي (صبحانه) در جوار شهداي گمنام (كلك چال، تپه نور الشهدا و بوستان نهج البلاغه) از ساعت 9 صبح پذيراي منتظران حضرت صاحب (عج) و عاشقان آن امام همام است .

انتهاي پيام //

گزارش: ميثم يعقوبي


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
110
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
1
1
سلام

منظورتون از حضرت فاطمه، حضرت فاطمه (س) هستش دیگه ؟
حیدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
0
0
"این الفاطمیون"

شکر خدا دارم که از
ایل و تبار کوثرم
بابای من "حیدر" بود
"ام ابیها" مادرم

بی بی همیشه از شما
در خلوتم یادی کنم
من از سقیفه نیستم
در ماتمت شادی کنم

سنگ حسادت از غدیر
محراب آیینه شکست
با ضربه ی آن لعنتی
میخ در و ... سینه شکست

در محشر و روز جزا
هرگز ندارد واهمه
آنکه کند هستی خود
وقف عزای "فاطمه" ...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین