عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا ، در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) ضمن تاكيد و دعوت زائران به رعايت ادب در گفتار و رفتار در اين سفر معنوي افزود : آنچه حضرت ابوالفضل (ع) را ماندگار كرد ادب در گفتار و رفتار ايشان به خصوص در برابر امام زمان خود بود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين محمد تقي قادري ادب را رعايت نزاكت در گفتار و رفتار خواند و ادامه داد: ادب و نزاكت در برابر معصوم(ع) در طراز واجبات و فرائض همچون نماز، روزه و حج است.
وي به استناد به آياتي از سوره حجرات رعايت ادب در مقابل معصوم(ع) را نشانه تقوا، موجب مغفرت و سبب ارتقاء انسان در عالم برشمرد و عدم رعايت ادب را نشانه بي معرفتي و موجب نابودي اعمال حسنه انسان دانست.
حجت الاسلام والمسلمين قادري گفت: ادب در برابر معصوم(ع) دو مرتبه دارد، نخست ادب عملي ، يعني در برابر حكم و نظر و تصميم معصوم(ع) مطيع محض بودن است زيرا معصوم داراي علم غيب و اتصال به عالم ملكت دارد و هيچ گاه اشتباه نمي كند ، مرتبه دوم ادب رفتاري است يعني پيش از معصوم (ع) حركت نكرده و هرگز صدايش را بلندتر از معصوم (ع) نمي كند.
وي در ادامه سخنان خود حضرت ابوالفضل (ع) باب الحوائج را نمونه كامل مطيع امام خود خواند و اظهار داشت : در مدت 34 سال از عمر پربركتشان حتي يك بار امام حسين (ع) را برادر نكرد بلكه ايشان را امام و مولا خطاب مي كرد.
در زمان غيبت كه فقيه جامع الشرايط زمامداري جامعه را به عهده مي گيرد بايد براي حاكميت بخشيدن به ارزش هاي الهي همگي از رهبري نظام اطاعت كنند.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین