عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
استاندار قم با اشاره به نقش مردم درترويج فرهنگ اهل (ع) گفت: از ظرفيت هاي مردمي در مراسم گراميداشت دهه ي كرامت استفاده شود.
عقیق:به نقل از روابط عمومي استانداري قم، سيد مهدي صادقي در جلسه شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه كرامت با حضور رييس كانون هاي فرهنگي مساجد كشور و مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سالن امام جواد (ع) استانداري اشاره به فرصت مغتنم دهه كرامت براي آگاهي بخشي به جامعه در زمينه فرهنگ تشيع افزود: فعاليت هاي مناسبي در اين حوزه در سطح كشور صورت گرفته است كه بايد از نظر مسائل فرهنگي توسعه بيشتري بيابد.
وي استفاده از ظرفيت حوزه هاي مردمي در ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: تشكل هاي مردمي بخوبي كاركردهاي ويژه خود را در برگزاري مراسم مذهبي ثابت نموده اند و دستگاههاي اجرايي و مسئول بايد در اين امور نهايت همكاري را با مردم داشته باشند.
وي با بيان ويژگي هاي مهم و تأثير گذار معاونت امور زائرين در سه استان زيارتي كشور تصريح كرد: برنامه هاي توسعه اين معاونت در دستور كار استان مي باشد تا با استفاده از ظرفيت هاي بالاي اين بخش در ارتقاء فرهنگي و مذهبي استان بهره كافي ببريم.
استاندار قم مسائل فرهنگي را از اولويت هاي دولت تدبير و اميد و رسالت استانداري قم دانست و تأكيد كرد: بهبود زيرساخت هاي توسعه اي و گسترش برنامه هاي فرهنگي، زيارتي و مذهبي رويكرد دستگاههاي اجرايي در قم مي باشد.
رييس كانون هاي فرهنگي مساجد كشور نيز دراين جلسه با اشاره به نامگذاري دهه كرامت توسط مقام معظم رهبري در سفر ايشان به استان قم در سال 1389 بيان داشت: محور حركت رو به رشد دهه كرامت مساجد مي باشند كه در تمامي سطوح فرهنگي كشور حضوري فعال دارند.
حجت الاسلام والمسلمين ارباب سليماني حضور دستگاهها اجرايي مختلف واعلام آمادگي 31 دستگاه را براي همكاري در برنامه هاي دهه كرامت از دستاورد هاي جلسات متعدد اين شورا دانست و افزود: سهم و وظيفه هر سازمان و دستگاه متولي در اين برنامه گسترده مشخص شده است و با همكاري با يكديگر مي توانيم برنامه هاي اين دهه را به بهترين نحو انجام دهيم.
وي با اشاره به گنجاندن روز بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسي (ع) بعنوان روز تكريم از مقام امامزادگان ،بعنوان نمونه اي از تلاش شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه كرامت خاطر نشان كرد: توسعه حرم و بارگاه ائمه و امامزادگان در سراسر كشور از موضوعات مطروحه در ديدار با مسئولين استان توسط اعضاي اين شورا بوده است كه نتايج بسيار پربركتي نيز در پي داشته است.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تاكيد بر فعاليت هاي متنوع در رابطه با ترويج سنت زندگي فردي و اجتماعي امام رضا(ع) اضافه كرد: برنامه ها و جشنواره هاي متعددي درداخل و خارج از كشور با موضوعيت بنياد امام رضا(ع) و بزرگداشت مقام اين امام همام اختصاص دارد.
ارباب سليماني ظرفيت هاي استان قم در ارائه خدمات زيارتي و فرهنگي را بسيار قابل توجه دانست و ادامه داد: همكاري سازمانهاي فرهنگي و متولي امر در توليد محتواي مذهبي با موضوع مسائل زيارتي و بهبود خدمات اسكان و رفاهي زائرين حائز اهميت است.
دهه كرامت از اول ذيعقده سالروز ميلاد حرم حضرت معصومه(س) تا يازدهم ذيقعده سالروز ميلاد امام رضا (ع) نامگذاري شده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین