عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در آستان مقدس حضرت شاه‌چراغ(ع) اعلام شد.
عقیق:به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همزمان با فرارسیدن دهه پرفضیلت کرامت که از اول تا یازدهم ذی‌القعده مصادف با ۲۵ مردادماه تا چهار شهریورماه ۱۳۹۴ است، ویژه‌برنامه‌ها و مراسم متعددی در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار می‌شود.

در این ایام هرروز صبح دعای عهد و صلوات خاصه حضرت شاه‌چراغ(ع) بعد از اقامه نماز صبح در دارالعباده حرم مطهر قرائت می‌شود و برنامه آوای ملکوت نیز هرروز در رواق دارالنور اجرا می‌شود ضمن اینکه رادیو حرم هم در دو بخش به اجرای برنامه‌های مختلف در آستان مقدس اختصاص دارد.

ویژه‌برنامه حرم‌شناسی به‌طور روزانه در شبستان امام خمینی(ره) و دارالعباده برگزار می‌گردد، تجوید قرآن کریم برنامه‌ای است که روزانه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

"نردبان آسمان" در شبستان امام خمینی(ره)، گفتمان دینی در محراب سنگی دارالنور، مشاوره تخصصی در همین مکان و زیارت خاصه بعد از نماز ظهر در شبستان امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های این ایام است ضمن اینکه هرروز یک صفحه از قرآن کریم همراه با ترجمه آن بعد از زیارت خاصه تلاوت می‌شود.

برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در ساعت ۱۸ در بست شهید دستغیب، برپایی غرفه کودکان و همچنین مشاوره تخصصی در این غرفه از دیگر برنامه‌های ایام دهه کرامت در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) است.

راهپیمایی دختران شیرازی از بقعه حضرت ام احمد(س) "مادر حضرت شاه‌چراغ(ع)" به سمت آستان مقدس آن حضرت و جشن میلاد حضرت معصومه(س) ازجمله برنامه‌های دهه کرامت است که در روز یکشنبه، ۲۵ مرداد برگزار خواهد شد.

برگزاری شب‌شعر حضرت شاه‌چراغ(ع) در روز چهارشنبه، ۲۸ مرداد در دارالذکر، اختتامیه جشنواره ملی حضرت شاه‌چراغ(ع) در روز پنج‌شنبه، ۲۹ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در همین مکان، پیاده‌روی زائران و کاروان‌های پیاده از فلکه شهرداری به سمت حرم مطهر و ویژه‌برنامه کوچ عاشقانه در روز پنج‌شنبه، ۲۹ مرداد ساعت ۱۸ در شبستان امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این ایام است.

ویژه‌برنامه بزرگداشت حضرت شاه‌چراغ(ع) در روز ۲۹ مرداد در شبستان امام خمینی(ره)، مراسم سخنرانی و مناجات در همین روز از ساعت ۲۳ تا بامداد، مسابقات زندگینامه حضرت شاه‌چراغ(ع) در نماز جمعه، ۳۰ مرداد، جشن ویژه کودکان در روز یکشنبه،‌ اول شهریور ساعت ۱۷ تا ۱۹ در دارالذکر، تجلیل از خادمان اهل‌بیت(ع) و فعالان فرهنگی، دیدار تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با هنرمند ازجمله برنامه‌هایی است که در ایام دهه کرامت اجرا خواهند شد.

از دیگر برنامه‌های این ایام می‌توان به آغاز طرح اجرای مراسم‌های عقد جوانان در حرم مطهر در روز چهارشنبه، چهار شهریور در حسینیه کودک، مراسم سخنرانی و مناجات در روز پنج‌شنبه، پنج شهریور ساعت ۲۳ تا بامداد، محفل انس با قرآن کریم در همین روز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در شبستان امام خمینی(ره)، اجرای تئاتر زندگینامه حضرت شاه‌چراغ(ع) در روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد، پنج و ششم شهریور در سالن قرآن و عترت اشاره کرد.

نمایشگاه عفاف و حجاب، نمایشگاه آشنایی باشخصیت حضرت شاه‌چراغ(ع) نیز در طول دهه کرامت در ایوان المهدی و شبستان امام خمینی(ره) برپا هستند و همچنین بروشورهای هدفمند زندگینامه حضرت شاه‌چراغ(ع) و ختم قرآن عمومی هم در این ایام در ایستگاه‌های فرهنگی حرم مطهر انجام خواهد گرفت.

همچنین نشست تخصصی تبیین جایگاه حضرت احمد بن موسی(ع) در آثار مکتوب در روز پنج‌شنبه، ۲۲ مرداد در آستان مقدس و پیاده‌روی خانوادگی ویژه دهه کرامت در روز جمعه، ۲۳ مرداد برگزار شد.

برگزاری مسابقات شنا و تیراندازی ویژه عموم مردم، کارکنان و خدام آستان مقدس در روز جمعه، شش شهریور، اعزام کاروان سفیران نور به شهرستان‌های استان فارس و بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی درمانی در طول ایام کرامت از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام اجرا خواهند شد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین